כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המאבק מחריף

'דגל התורה' ממשיכה להתנגד למינוי גולדקנופף לקבינט: "החלטות נגד ההלכה"

דגל התורה מעלה הילוך במאבקה נגד מינויו הצפוי של יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יצחק גולדקנופף לתפקיד חבר הקבינט המדיני ביטחוני. בהודעה שפרסמה המפלגה הובהר כי, עמדת המפלגה היא שאין לקחת תפקיד שר שנושא באחריות בשל החלטות שמנוגדות להלכה | גולדקנופף יוותר?

'דגל התורה' ממשיכה להתנגד למינוי גולדקנופף לקבינט: "החלטות נגד ההלכה"
משה גפני ויצחק גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

'דגל התורה' מחריפה את המאבק במינויו האפשרי של יו"ר 'אגודת ישראל' ח"כ יצחק גולדקנופף לקבינט המדיני-ביטחוני. עם צאת השבת פרסמה המפלגה הודעה חריפה נגד המינוי, ואף הובהרה עמדת המפלגה כי אין לקחת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה בשל החלטות שמנוגדות להלכה.

בהודעה מטעם המפלגה נכתב תחילה באופן כללי כי, "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית". בהמשך עברה ההודעה לעסוק ישירות במינוי לקבינט המדיני-ביטחוני, "על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".

אמש (שישי) דווח מפי גורמים במפלגת אגודת ישראל כי השר המיועד יצחק גולדקנופף צפוי לוותר על חברותו בקבינט המדיני-ביטחוני. הדיווח הוכחש על ידי לשכת גולדקנופף: "ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מדברים בעד עצמם. ככל ויהיה שינוי נעדכן על כך", נכתב בהודעה מטעמו.

שעות קודם לכן בעיתון 'המבשר' של יום שישי דווח בכותרת ראשית "נחתם הסכם קואליציוני בין הליכוד לסיעת יהדות התורה", לעומת 'יתד נאמן' שבו היתה הכותרת: "בדרך להקמת הממשלה החדשה; טרם נחתמו הסכמים קואליציוניים". 

מכתב 'דגל התורה' לנתניהו.

כזכור, ביום חמישי בשבוע שעבר, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וחברי סיעתו יעקב אשר, אורי מקלב ויצחק פינדרוס, שיגרו מכתב נזעם ליו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו שכותרתו "לא מקובל עלינו שגולדקנופף יהיה בקבינט. דורשים לפתוח את המו"מ".

את המכתב פתחו: "מאז היוודעו תוצאות הבחירות שעל פיהם בסייעתא דשמיא מתאפשר לך להקים ממשלה יציבה בראשותך המורכבת ממפלגות שזהותה היהודית של מדינת ישראל יקרה בעיניהם ושתשרת נאמנה את כל אזרחי מדינת ישראל באשר הם, נרתמנו אנו חברי הכנסת של דגל התורה בחודשיים האחרונים למו"מ אינטנסיבי ועניני לצורך הקמת הממשלה במהירות האפשרית כאשר דגל התורה אף לא התנתה את חתימתה להחלפת יו"ר הכנסת בהתקדמות המו"מ למרות שנושאים חשובים מבחינתנו טרם הבשילו להבנות, כך פעלנו מתוך גישה אחראית לאורך כל המו"מ המתמשך".

גולדקנופף במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

חברי הכנסת של 'דגל' ציינו, "את המו"מ ניהלנו ביחד עם שותפינו מאגודת ישראל כפי שנהגנו תמיד, ולמרות שלא פעם התגלעו בינינו לבין אגו"י חילוקי דעות בסעיפים שונים עשינו כל מאמץ מצידנו על מנת להגיע כגוש אחד ובמטרה אחת כשלעיתים הסכמנו על דברים אף שלא הייתה דעתנו נוחה מהם. ואף כשפנו אלינו נציגי הליכוד לבקשת חתימה על יו"ר הכנסת ללא נציגי אגו"י סירבנו".

"משכך", טוענים גפני, מקלב, אשר ופינדרוס, "התפלאנו לשמוע שאתמול נחתם הסכם קואליציוני על ידי אגודת ישראל וכל זה למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרם לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם! מלבד זאת "גילינו" נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו"מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמענו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו".

"להחתמה נפרדת זו יש משמעות רבה! אי לכך על דעת רבותינו שליט"א אנו דורשים לפתוח במו"מ מחדש שיכלול גם נושאים שהעלו נציגי דגל התורה במו"מ ושהסכמנו לניסוחים מסויימים מכורח שותפותינו עם אגו"י למרות שדעתנו הייתה שונה, כגון, בתיקון לחוק שירות ביטחון הנוגע להסדרת מעמדם של בני הישיבות".
גולדקנופף ונתניהו במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"במשבר הדיור החמור הקיים במדינת ישראל, בשימת דגש על פירוט פתרונות דיור לציבור החרד והכללי ולא להסתפק באמירות כלליות. בנושא עיגון מעמדה בחוק של הקומה הכשרה בקוי התקשורת באופן שייתן מענה לכלל הציבור החרדי שהדבר בנפשו. כמו כן לאור הסיכום המבורך שהגענו בנוגע להשוואת התקצוב למוסדות החינוך החרדים יש לעגן ולהבטיח בהסכם את זכויותיהם ושכרם של הגננות ועובדי/ות ההוראה. ועוד נושאים נוספים שאין כאן המקום לפורטם. מכיון שרצון כולנו להגיע במהירות האפשרית להקמת ממשלה יציבה ברוב מוצק על כן אנו מבקשים להיכנס באופן מיידי למו"מ בין הליכוד למפלגת דגל התורה".

על המכתב חתמו כאמור שלושת חברי הכנסת של המפלגה משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר וכן הח"כ הנורבגי המיועד יצחק פינדרוס.

יצחק גולדקנופף משה גפני דגל התורה מינוי שרים הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד