כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כאב הראש האמיתי מגיע

זה מה שמתכוון נתניהו להציע לבכירי הליכוד

כאב הראש האמיתי של נתניהו מגיע השבוע, כאשר הוא יצטרך להתמודד עם חלוקת התיקים, שרים, סגני שרים, ראשי וועדות וגם תפקיד יו"ר הקואליציה. קל זה לא יהיה, השאלה אם כולם יצאו בסוף מרוצים 

זה מה שמתכוון נתניהו להציע לבכירי הליכוד
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברי הכנסת של הליכוד כוססים ציפורניים כבר כמעט חודשיים מאז נודעו תוצאות הבחירות וברור היה שיו"ר מפלגתם זכה בהן ברוב גדול ומוחץ, לגלות איזה תפקיד יאיישו בממשלה ובקואליציה הבאים.

סימן השאלה הגדול בחלוקת התיקים בתוך מפלגת השלטון הוא בעיקר לגבי שניים – ישראל כ"ץ ודודי אמסלם. כ"ץ שכבר כיהן בשורת משרדים בכירים ובהם האוצר, החוץ והתחבורה, מבקש לקבל לידיו תיק בכיר למרות שמתפקדי הליכוד דרדרו אותו מהחמישייה הפותחת של הרשימה למקום ה-12.

לגבי דוד אמסלם, כבר כשנודע לי כי זכה במקום החמישי ברשימת  'הליכוד', הצהיר שלא יסתפק בפחות מתפקיד שר המשפטים או תפקיד יו"ר הכנסת, ואם לא שני אלה יישאר מחוץ לממשלה וישרת את בוחריו כח"כ מן המניין בקואליציה.

מעבר לכך, ישנה גם סוגיית יולי אדלשטיין שהתרסק משמעותית מהמקום השני אחרי נתניהו למקום ה-18. לפי הדיווח של פרשן חדשות 12 עמית סגל, נתניהו מתכוון להציע לישראל כץ את משרד האנרגיה וליולי אדלשטיין את ראש ועדת החוץ וביטחון, תפקיד בכיר ומשפיע, אך עדיין לא יהיה שר ולא ישב סביב שולחן הממשלה.

מה יקרה עם שניהם יסרבו? לדברי סגל, יכולת התמרון של נתניהו לא ממש גבוהה אצל כל המעורבים, למרות שכ"ץ הצהיר כי הוא מעוניין בתיק החוץ וגם אדלשטיין מעוניין בתפקידים אחרים. ולא רק הם, לנתניהו יש את דני דנון, שחזר לכנסת מתפקיד השגריר באו"ם ורוצה להשתדרג לתפקיד שר בכיר ומשמעותי ואף דרש מיד לאחר הבחירות את תפקיד יו"ר הכנסת, אולם שמו לא נמצא בבורסת השמות.

מטען צד אחד נתניהו כבר הצליח לפרק והוא חבר הכנסת דוד ביטן שיקבל לידיו את ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת וזאת לאחר פגישת פיוס בין השניים. עם זאת ביטן ממשיך להתראיין בתקשורת ולבקר את אופן ניהול המשא ומתן עם המפלגות השותפות ומצהיר כי לא יצביע בעד חלק מהחוקים שסוכמו איתן.

נתניהו כבר הודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג בערבו של יום רביעי כי עלה בידו להקים ממשלה, אולם בפועל איש עדיין אינו יודע עד כה את זהותם של חצי משרי הממשלה העתידית. שני חברי ליכוד שכבר יודעים בוודאות לאן הם נכנסים, הם יואב גלנט שייכנס למשרד הביטחון ויריב לוין שייכנס למשרד המשפטים.

ישראל כץ יולי אדלשטיין מפלגת הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד