כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"שכב ברחוב סמוך למזרקה כשבגדיו רטובים"

מזג האוויר החורפי: שני בני אדם פונו מעורפלי הכרה

שני בני אדם נמצאו אמש בפתח תקווה ובאשדוד כשהם מעורפלי הכרה לאחר שסבלו מהיפותרמיה בשל הקור החורפי השורר במדינה. במד"א קוראים לציבור לגלות חמלה וערנות כלפי שכנים גלמודים וקשישים

מהזירה בפתח תקווה
מהזירה בפתח תקווה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בצל מזג האוויר החורפי הקריר והגשום, שני בני אדם נמצאו אמש (מוצאי שבת) במצב היפותרמיה. בשעה 22:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על אישה בת 87 מעורפלת הכרה עם סימני היפותרמיה בדירה באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים אסותא באשדוד במצב בינוני עם סימני היפותרמיה כשהיא מעורפלת הכרה.

פראמדיק מד"א, מתן כהן סיפר: "כשהגענו לדירה חברנו לבת משפחה שסיפרה לנו שהיא לא הצליחה ליצור קשר עם המטופלת מספר שעות ומכיוון שדאגה לה היא הגיעה למקום על מנת לבדוק את שלומה ומצאה אותה שוכבת על הריצפה הקרה. היא הייתה בהכרה מעורפלת ומיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל חימום ונוזלים. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ שחוממה מראש ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב."

מוקדם יותר אמש בשעה 18:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על גבר ששוכב ברחוב סמוך למזרקה בכיכר המייסדים ברחוב חובבי ציון בפתח תקווה עם סימני היפותרמיה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים בלינסון בעיר גבר כבן 50 במצב בינוני בהכרה מעורפלת.

פראמדיק מד"א, יונס חאג' יחיא סיפר: "הגבר שכב ברחוב סמוך למזרקה כשבגדיו רטובים וגופו קר למגע. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ שחוממה מראש, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל יבוש וחימום עם שמיכות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב."

במגן דוד אדום פונים לציבור במיוחד בימי החורף הקרים, להיות בקשר עם בני משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד ולוודא שהכל בסדר ולא מגיעים למצב של היפותרמיה.

 

היפותרמיה אבדן הכרה מזג אוויר סוער חורף קור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד