י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה מה שחושב הציבור

מי השיג הכי הרבה במו"מ והאם הציבור מרוצה מהרכב הממשלה

סקר דעת קהל שערכו ב'כאן חדשות' מעלה כי רק 37% מהנשאלים מרוצים מהרכב הממשלה, כמעט 60% מתנגדים לחוק שיאפשר לדרעי להתמנות לשר. מי השיג הכי הרבה במשא ומתן הקואליציוני והאם הציבור בעד למנות את אריה דרעי לראש ממשלה חליפי | כל התשובות בפנים

מי השיג הכי הרבה במו"מ והאם הציבור מרוצה מהרכב הממשלה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מפלגת 'עוצמה יהודית' והעומד בראשה חבר הכנסת איתמר בן גביר, הם המנצחים הגדולים בחתימת ההסכמים הקואליציוניים. כך עולה מנתוני סקר 'כאן חדשות', שנערך עם מכון 'קנטאר' בראשות דודי חסיד.

בשאלה איזו מפלגה השיגה את ההישגים המרשימים ביותר במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד, יש ניצחון מוחלט לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר - שצפוי לכהן כשר לביטחון לאומי. 30% מהמשיבים חושבים שהוא המנצח הגדול של המשא ומתן. 12% חושבים שבצלאל סמוטריץ' השיג הכי הרבה, 12% מצביעים על אריה דרעי. רק 5% חושבים שיהדות התורה השיגה הישגים משמעותיים; ו-2% חושבים שאבי מעוז השיג הכי הרבה.

בן גביר מציג הישגים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עוד עולה מהסקר שרק 37% מהנשאלים מרוצים מהרכב הממשלה, 48% לא מרוצים, והיתר לא יודעים. בחלוקה בין דתיים לחילונים: בקרב החילונים 17% מרוצים מהרכב הממשלה, 73% לא מרוצים. בקרב הדתיים: 69% מרוצים מהממשלה שתקום, ורק 12% לא מרוצים ממנה.

שאלה נוספת בסקר נגעה לחוק בן גביר, בה נשאל האם אתה תומך בחוק שיקבע כי המשטרה תהיה כפופה לשר לביטחון הפנים? 36% תומכים בחקיקה, 38% מתנגדים לה ו-27% לא יודעים.

דרעי במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בשאלה הנוגעת לחקיקה שתאפשר לחבר הכנסת אריה דרעי להתמנות לשר בלי חשש מקלון: 23% תומכים בחקיקה, 57% מתנגדים לה ו-20% לא יודעים. בקרב מצביעי גוש נתניהו החלוקה היא 48% תומכים, 28% מתנגדים ו-23% לא יודעים.

שאלה נוספת נגעה לחשיפת 'כאן חדשות', לפיה מתכנן נתניהו למנות את אריה דרעי לראש הממשלה החליפי, במקרה שלא יוכל לכהן כשר מבחינה משפטית. 18% תומכים במינויו לראש ממשלה חליפי, 64% מתנגדים ו-18% לא יודעים. בקרב מצביעי גוש נתניהו החלוקה היא: 39% תומכים, 45% מתנגדים ו-16% לא יודעים.

הסקר נערך במכון קנטאר בראשות דודי חסיד, במדגם של 551 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה בדגימה אינטרנטית, הכוללת את המגזר הערבי. מועד הדגימה הוא 22 בדצמבר 2022 וטעות הדגימה: 4.4%.

כאן סקר דעת קהל הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני ממשלת נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד