כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשל "הפרת הקוד"

הטליבאן הודיע על איסור גורף להעסיק נשים

הטליבאן הודיע לארגונים לא ממשלתיים לא להעסיק נשים בכלל. בכירים בטליבאן אמרו שהאיסור הוטל בגלל שכמה נשים לא הקפידו על "קוד הלבוש" המחמיר של המדינה. לפני מספר ימים הטליבאן אסר על נשים ללמוד באוניברסיטאות

הטליבאן הודיע על איסור גורף להעסיק נשים
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

הטליבאן הורה ביום שבת לכל הארגונים הלא-ממשלתיים להשעות את הנשים במסגרת פגיעה בלתי פוסקת בזכויות נשים באפגניסטן. ההודעה הגיעה ימים ספורים לאחר שהארגון האיסלאמיסטי אסר על נשים ללמוד באוניברסיטאות - מהלך שעורר מחאות וזעם בינלאומי.

דובר משרד הכלכלה, עבדול רחמן חביב, אמר שהעובדות הלא ממשלתיות לא הורשו לעבוד עד להודעה חדשה, משום שחלקן לא קיימו את ההוראה המחמירה של הטליבאן לקוד הלבוש האסלאמי לנשים.

"היו תלונות חמורות בנוגע לאי שמירה על החיג'אב האיסלאמי וכללים אחרים הנוגעים לעבודתן של נשים בארגונים לאומיים ובינלאומיים", נכתב במכתב שנשלח לכל הארגונים הלא ממשלתיים.

המכתב הזהיר כי כל ארגון לא ממשלתי שיימצא לא מקיים את הצו יישלל רישיון ההפעלה שלו. לא ברור כיצד ישפיע הצו על סוכנויות האו"ם, שיש להן נוכחות גדולה באפגניסטן, המספקות שירותים על רקע המשבר ההומניטרי במדינה.

חביב אמר שהמכתב חל על קבוצות הרשומות תחת ACBAR, הגוף המתאם במדינה לארגונים הומניטריים. גוף זה אינו כולל את האו"ם. עם זאת, הוא כולל למעלה מ-180 ארגונים לא ממשלתיים מקומיים ובינלאומיים והאו"ם מתקשר לעתים קרובות עם ארגונים לא ממשלתיים הרשומים באפגניסטן כדי לבצע את עבודתו ההומניטרית.

פקיד בארגון לא ממשלתי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הוא משעה את כל הפעילויות מיום ראשון. בכירים מארגונים לא ממשלתיים הפועלים במדינה יערכו פגישה כדי להחליט כיצד להגיב להוראה.

הידיעה על האיסור הגיעה כשעשרות נערות ונשים אפגניות, בעיקר סטודנטיות, יצאו בשבת לרחובות בעיר הראט כדי למחות על האיסור הקודם של הטליבאן על חינוך נשים. המפגינות קראו: "החינוך הוא זכותנו" והתאספו מול משרדו של מושל המחוז. כוחות הטאליבן פיזרו אותן באמצעות תותחי מים, מקלות ואלות.

טאליבן אפגניסטן זכויות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד