כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זועמים על ההחלטה

משפחות קורבנות הטרור הפלסטיני תובעות את ממשל ביידן

משפחות קורבנות התקפות הטרור הפלסטיניות תובעות את ממשל ביידן על הענקת כספים של כמעט חצי מיליארד דולר מכספי משלמי המסים האמריקאיים לממשלה הפלסטינית, הכספים הללו ניתנים למחבלים מורשעים ולמשפחותיהם. חלק מהמחבלים רצחו אמריקאים בפיגועי טרור בישראל

משפחות קורבנות הטרור הפלסטיני תובעות את ממשל ביידן
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

משפחות קורבנות הטרור הפלסטיניות הגישו תביעה נגד ממשל ביידן בגין מתן כספים של כמעט חצי מיליארד דולר מכספי משלמי המסים האמריקאיים לרשות הפלסטינית, המממנת כספים שהם "תשלום כדי להרוג", כך דיווח ה-Washington Free Beacon.

התביעה, שהוגשה בסוף השבוע לבית משפט פדרלי על ידי חבר הקונגרס רוני ג'קסון, רפובליקני מטקסס, ומשפחות קורבנות הטרור בארה"ב נגד התקפות טרור פלסטיניות, בתביעה נטען כי "ממשל ביידן הפר את החוק הפדרלי בכך שהחזיר את הסיוע האמריקאי לרשות הפלסטינית". כזכור כספים של ארה"ב לרשות הפלסטינית הוקפאו על ידי ממשל טראמפ מאחר והכסף מגיע למשפחות של הטרוריסטים שביצעו פיגועים נגד אזרחי ארה"ב ששהו בישראל.

חוק 'טיילור פורס' מ-2018 אוסר על כל סיוע אמריקאי לרשות הפלסטינית כל עוד היא ממשיכה לממן טרוריסטים. משפחתו של פורס היא חלק מהתביעה, כמו גם ג'קסון וסארי זינגר, ניצולים מפיגוע התאבדות פלסטיני ב-2003. טיילור פורס שהיה חייל אמריקאי ששירת באפגניסטן ובעיראק, נהרג בפיגוע טרור ביפו ב-2016 בעת ביקור בישראל.

"אני מחויב לעשות כל שביכולתי לקחת אחריות שהמשפחות האלה כל כך ראויות לזה, אנחנו פועלים לוודא שטרור במימון משלמי המסים האמריקני לעולם לא יקרה שוב", אמר ג'קסון ל-Free Beacon. "הנשיא טראמפ הראה מנהיגות אדירה כשחתם על חוק 'טיילור פורס' והפסיק את תמיכת פעילות הטרור של הרשות הפלסטינית. ההחלטה של הנשיא ​​ג'ו ביידן להפוך את ההחלטה בידיעה שדם נמצא על ידיו כתוצאה מכך היא בלתי מתקבלת על הדעת".

סטיוארט ורובי פורס, הוריו של טיילור, אמרו בהצהרה כי הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנטוני בלינקן "לא מכבדים את זכרו ומורשתו של אדם טוב, ומתעלמים מאזרחי ארה"ב שמבינים שאסור לשלם כסף ממשלמי המסים למימון הרג אזרחים חפים מפשע".

בתביעה נאמר, כי מחלקת המדינה, שאישרה בדו"ח פומבי לקונגרס מוקדם יותר השנה כי הרשות הפלסטינית "המשיכה בתשלומים לאסירים פלסטינים שביצעו פעולות טרור, וכן למשפחות 'שהידים' שמתו בזמן ביצוע פעולות טרור".

ממשל אמריקני ג'ו ביידן טרור פלסטיני כספי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד