י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניצל את חסינותו

סערה בכותל לאחר שח"כ קריב הניף ספר תורה בעזרת הנשים; צפו

כמידי ראש חודש, כ-20 נשים מארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה בניגוד לעמדה מפורשת של משרד המשפטים ולנהלים במקום. ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו וסייע להן לעבור על הוראות המקום. בקרן למורשת הכותל תקפו: '20 נשים הגיעו למקום במטרה לייצר פרובוקציה'

סערה בכותל לאחר שח"כ קריב הניף ספר תורה בעזרת הנשים; צפו
ספר תורה, אילוסטרציה צילום: אוראל כהן, פלאש 90

מהומה פרצה הבוקר (ראשון) ברחבת הכותל המערבי, בעקבות הגעתן של נשים מארגון נשות הכותל אשר ביקשו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים. חבר הכנסת גלעד קריב הצטרף לנשות הכותל, שהגיעו לרחבה כמידי ראש חודש.

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הבוקר הגיעה קבוצה קטנה של כ-20 נשים לכותל המערבי במטרה לייצר פרובוקציה ברחבת הכותל המערבי". בקרן למורשת הכותל תקפו את ח"כ גלעד קריב וטענו כי הוא, "נכנס לעזרת נשים עם ספר תורה בניגוד לעמדה מפורשת של משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי תוך שהוא מנצל את חסינותו כחבר כנסת. הסדרנים פנו אליו לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות".

בקרן למורשת הכותל מציינים כי זו הפעם הראשונה שחבר כנסת מנצל את חסינותו ושוהה במשך זמן ארוך בעזרת הנשים, תוך שהוא מעורר פרובוקציה קיצונית ברחבת הכותל המערבי. עוד מסרו בקרן למורשת הכותל כי במהלך הפרובוקציה פתח ח"כ גלעד קריב את ספר התורה והניף אותו תוך חילול הקודש וחילול ספר הקודש, זאת במטרה לעורר מהומות ברחבת הכותל.

מטעמו של ח"כ קריב נמסר: "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו, רב הכותל והמפלגות החרדיות שפוצצו את מתווה הפשרה ההיסטורי. התפילה הבוקר מזכירה כי רוב הציבור הישראלי, נגד הכוונה לקבוע בחוק מונופול של הרבנות הראשית על תפילה בכותל. קו אחד מחבר בין המאבק בכותל למאבק בהדרת נשים בכל מקום ולמאבקים הנוספים נגד אפליה וכפייה דתית".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף הגיב לפרובוקציה של קריב ואמר: "מביש שבעיצומם של ימי החנוכה, בהם עם ישראל כולו מתאחד, חבר הכנסת קריב שוב מנצל את חסינותו הפרלמנטרית, ומסייע לנשות הפרובוקציה, שכל מטרתן היא להפריע לקהל המתפללים בכותל, להפר את הסדר הציבורי, ולזרוע פילוג בעם. אני מצפה מהיועמ"ש לממשלה והיועמ"ש לכנסת לבדוק האם לא מדובר בניצול חסינות של נבחר ציבור לרעה".

חבר הכנסת מאיר פרוש מסר בעקבות הפרובוקציה: "הרב הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת, וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".

נשות הכותל תפילת ראש חודש גלעד קריב פרובוקציה עזרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד