כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מיליונים ללא חשמל

"פצצת ציקלון": 27 נהרגו באחת הסופות הקשות שידעה ארה"ב

בימים אלו נמצאים תושבי ארה"ב תחת אחת הסופות הקשות שידעה ארצם מאז ומעולם. מרבית המדינות נפגעו בצורה ניכרת מסופת הקור המשתוללת, כבישים נסגרו ומיליונים איבדו את החשמל בבתיהם. עד כה ידוע על 27 בני אדם שנהרגו, אך ממדי האסון יתבררו רק בסיומה

"פצצת ציקלון": 27 נהרגו באחת הסופות הקשות שידעה ארה"ב
אחת הסופות הקשות צילום: רשות הלאומית לבטיחות בדרכים של אוהיו

חג המולד הקר בתולדות ארה"ב: בימים האחרונים סובלות רבות ממדינות ארה"ב מאחת הסופות הקשות שפקדו את ארצם. מאות אלפים ברחבי ארה"ב נותרו ללא חשמל וללא חימום בקור הקשה, ועשרות בני אדם מתו כתוצאה מהסופה.

אתמול (שבת) נמנו כ-2 מיליון בני אדם שנותקו מחשמל מאז פרוץ הסופה, וספקיות החשמל החשובות והגדולות בארה"ב פנו לתושבי המדינה בבקשה שיצמצמו ככל הניתן את השימוש בו. עם זאת, אתמול הודיעה חברת חשמל אמריקנית כי הצליחה למנוע את ניתוקה של מדינת קרוליינה מהחשמל.

לפי מה שידוע עד כה, בסופה נהרגו 27 אנשים והצפי הוא שימותו נוספים בטרם היא תגווע. התזמון הבעייתי של הסופה, במהלך חג המולד אותו חגים תושביה הנוצרים של ארה"ב, הוביל לכך שלמעלה מ-100 מיליון אנשים שתיכננו לנסוע מרחק רב מבתיהם כדי להגיע לסעודת המשפחתית באזורים מרוחקים, מצאו עצמם בפקקים גדולים ובכבישים חסומים.

התעופה האמריקנית חטפה גם היא מכה קשה, ואתמול בוטלו כ-2,700 טיסות ונדחו כ-6,400. עוד לפני כן, במהלך יום חמישי, 5,000 טיסות בוטלו ומאות אלפים נאלצו להישאר בבתיהם או לנסוע מרחק רב במכונית.

הקור גרם אף לתאונות דרכים קשות בכבישים, מה שגרם לאזורים מסוימים להכריז על סגירת הכבישים בשל החשש מהרוגים. מזג האוויר הקיצוני בארה"ב יישאר עד יום שלישי ובמקומות מסוימים אף עד סוף השבוע, כך לפי החזאים. בינתיים, תנסה ארה"ב לצמצם כמה שניתן את ממדי האסון ולצאת עם כמה שפחות נזק ממנו.

סופה ארה''ב הפסקת חשמל הרוגים כפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד