כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קמפיין מפוברק

הסבתא שרדה את השואה: השקר של חבר הקונגרס

חבר קונגרס נבחר שיקר על סבא וסבתא יהודים שברחו מאירופה במהלך מלחמת העולם השנייה, כמו חלק גדול משאר הביוגרפיה של הקמפיין שלו שהתגלה כשקר. בנוסף קבוצת הצלת בעלי חיים שלדבריו הקים, בכלל לא קיימת

הסבתא שרדה את השואה: השקר של חבר הקונגרס
הקונגרס האמריקני צילום: דוברות נשיא אוקראינה

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי למעשה כל קורות החיים של ג'ורג' סנטוס, שנבחר לאחרונה כחבר קונגרס רפובליקני מלונג איילנד, נראה כמו בדיה, זה הותיר פרט אחד ללא בדיקה, הטענה שלו לקשר יהודי. באתר האינטרנט שלו אמר סנטוס שסבו וסבתו מצד אימו היו פליטים שברחו מהנאצים, והם הגיעו לברזיל. הוא גם אמר שהוא עם "אמונה יהודית" של אימו כמו גם עם "הקתוליות של אבי".

סוכנות היהודית היהודית JTA דיווחה כי טענתו של סנטוס שאימו יהודייה היא ללא הייתה כל ראיה, במיוחד לאור שמה הנפוץ בקרב קתולים ברזילאים, וההספד עליה לאחר מותה לא הזכיר כל זהות יהודית.

"שאלתי אותו על זה, הוא מזדהה כיהודי", אמר ל-JTA מאט ברוקס, ראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית, שתייג את סנטוס כאחד משני יהודים רפובליקנים חדשים בקונגרס. אתר 'פורוורד' זיהה רישומים המצביעים על כך שסבא וסבתא של סנטוס לא נמלטו מאוקראינה או מהנאצים בבלגיה. גם טענתו של סנטוס שהוא צאצא של פליטים של רדיפות אנטי-יהודיות, היא שקר.

חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס

שני הסבים של סנטוס מצד אימו נולדו בברזיל, כך התגלה במאמר בעיתון ברזילאי משנת 1954 שדיווח כי סבא רבא שלו היגר מבלגיה בשנת 1884. הסבא רבא היה רשום ברישומי הכנסייה ב-1954 לרגל נישואי בתו ב-1928, ה'פורוורד' השיג תצלום של המשפחה בברזיל שנראה מראשית המאה ה-20. האתר myheritage פרסם כי הסבא והסבתא של סנטוס מצד האם נולדו בברזיל.

אתר ג'ואיש אינסיידר, השיג רשומות ממאגר מידע לאומי של זיהוי אזרחי ברזיל, המערערים עוד יותר את סיפורו של סנטוס. ו-CNN בדק מספר רב של מאגרי מידע על אנשים שנרדפו על ידי הנאצים ולא מצא תיעוד של משפחתו של סנטוס. בנוסף קבוצת הצלת בעלי חיים שלדבריו הקים, בכלל לא קיימת.

סנטוס לא הגיב לגבי השקרים הרבים שלו לכאורה, השקרים לא פורסמו עד לאחר בחירתו. הוא לא הגיב למאמצים של JTA להגיע אליו דרך מספר מסלולים ביום שני ומאז לא הגיב בפומבי.

קונגרס שואה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד