כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בביקור אצל הגרד"ח פינטו

ראש הקבינט של ארגנטינה התרגש ורקד עם החנוכייה

ביקור ממלכתי בממלכת התורה "אורות חיים ומשה": מר חואן לואיס מנסור - ראש קבינט השרים של ארגנטינה הגיע לביקור מרגש אצל האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו. סיקור ותיעוד

ראש הקבינט של ארגנטינה התרגש ורקד עם החנוכייה
ראש קבינט השרים בארגנטינה בביקור אצל הגרד"ח פינטו צילום: באדיבות המצלם

קרית "באר משה" ברובע ג' לבשה חג בשעות הערב של יום חמישי, לקראת הגעתו של האורח החשוב חואן לואיס מנסור - ראש קבינט השרים של ארגנטינה לביקור גומלין מיוחד במוסדות "אורות חיים ומשה" בראשותו של האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שליט"א, אשר לבקשת האורח הדגול ראש קבינט השרים של ארגנטינה ביקש לקיים את הביקור המיוחד שעות ספורות לאחר נחיתתו בישראל לביקור קצר בין ארבעה ימים.

עם הכניסה לקריה, לכל אורך הרחובות עד לבית המדרש המרכזי "אורות חיים ומשה", נתלו מבעוד מועד דגלי מדינת ארגנטינה, כך גם בכניסה לבנין המוסדות ובבית המדרש המרכזי, שם קושט הבנין בשלל אורות יקרות עם שלט ענק בשפה הספרדית המקדמת בברכה את פני האורח, מנגד בכל הכניסות לבנין הועמדו אנשי בטחון שהיו דרוכים כל רגע.

עם הגיעו של האורח הדגול חואן לואיס מנסור - ראש קבינט השרים של ארגנטינה יחד עם פמליתו, יצא לקראתו האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו וקיבלו בברכת שלום עליכם וברוך הבא כשמיד האורח ניגש אל הגר"ד פינטו ולחץ את ידיו של ואמר ששמחה גדולה עבורו ברגעים אלו שנמצא בצל קורתו במוסדותיו כאן בישראל.

משם צעדו יחד לבית המדרש כשמאות אברכי הכוללים שע"י המוסדות ותלמידי הישיבות קבלו את פני האורח בשירה כשהם עומדים על מקומותיהם.

לכבוד קבלת הפנים, נשא דברי ברכה האדמו"ר הגר"ד פינטו שתיאר בדבריו כי האורח שהגיע אלינו הינו אוהב ישראל, חסיד אומות העולם ודבוק בצדיק הסבא רבי חיים פינטו זצ"ל. וסיפר כיצד הוא עצמו זכה לקרב יהודיה שהייתה רחוקה מתורה ומצוות ודאג לה עד סוף ימיה ואף הביאה לקבר ישראל בקהילה היהודית בארגנטינה.

עוד סיפר על הכבוד וההערכה, כשאני מגיע לארגנטינה הוא שולח לי את המטוס הפרטי שלו כדי שאגיע אליו, הוא נאמן ליהודים בחו"ל וכן לארץ ישראל וזו העת להודות לו על כל מה שפועל ועושה למען היהודים בעין טובה, עוד ציין על מעלת לימוד התורה של היהודים בכל מקום שזה בעצם מחזיק ומעמיד את העולם כולו. בדבריו עמד על אור הנרות החנוכה שכל המטרה היא פרסום הנס לחוץ, להשפיע על כל אחד ואחת להמשיך בדרך התורה והמצוות.

לסיום, בירך את האורח הדגול שיראה ברכה בכל מעשי ידיו הוא וכל בני משפחתו, יחד עם כל הסובבים אותו ויזכה לבריאות ואריכות ימים. כל הדברים שנאמרו בלשון הקודש תורגמו לשפה הספרדית ע"י מתורגמן שהגיע במיוחד מהקהילה היהודית מארגנטינה.

דברי ברכה נרגשים התכבד לשאת האורח החשוב חואן לואיס מנסור - ראש קבינט השרים של ארגנטינה, בתחילה הודה מעומק ליבו על הארוח ועל הברכות ממכובדו הגר"ד פינטו וביקש לספר לכל ההמונים משהו אישי, בחדרו שבביתו יש את התמונה של ידידו האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו וכל בוקר כשיוצא לעבודה, הוא מסתכל על התמונה וזה נותן לו הרגשה טובה, כך גם כשחוזר מהעבודה לבית, לפני שעולה לישון הוא מתבונן בתמונה.

עוד סיפר כשהרב מגיע לארגנטינה, יש ציבור גדול שמגיע לשמוע אותו ולקבל את עצותיו וברכותיו ואני מתפעל מהיכן יש לו את הכל וכל הזמן הזה. הלוואי שהקב"ה ייתן לו חיים והרבה חוכמה, כדי שימשיך להרבות חוכמה ותורה לכל התלמידים שלו. יש לי שמחה מיוחדת שאני רואה כאן בין הקהל המון צעירים שזה דור העתיד והם מתחנכים ע"י הרב דוד פינטו ובודאי הם יגדלו ויחתנכו לפאר העם בישראל.

לכן ידידי הרב פינטו, אני רוצה לומר לך מילה אחת – תודה!!! אני חוזר ואומר כל מה שהרב צריך בארגנטינה, אני עומד לרשות ידידי הרב דוד פינטו, אני מאוד שמח יחד עם רעיתי ושלושת ילדי שהגיעו יחד איתי לראות את האימפריה הזו, מכאן אני רוצה להודיע כי אם מישהו מהקהילה כאן יבוא לארגנטינה, אני כבר אומר לו בשמחה - "ברוך הבא".

לאחר שהגר"ד פינטו הודה לו על דבריו החמים והנרגשים, הגר"ד פינטו ניגש להדליק את החנוכייה והקשיב למשמעות של הדלקת נרות החנוכה, הרב פינטו הפתיע את האורח כשהעניק לו מתנה חנוכיה גדולה מכסף טהור עם ברכה והקדשה מיוחדת לכבודו.

מר חואן לואיס מנסור שיתף את הקהל ברגשותיו שעלו וגאו כאשר אחז בחנוכייה בידיו והגביהה ורקד, כשארשת של שמחה על פניו במשך דקות ארוכות. הציבור פרץ בשירת חג החנוכה ומחא מחיאות כפיים סוערות לכבודו. לאחר מכן פתחו את דלתות ההיכל והגר"ד פינטו אחז בידו של אורחו הדגול ובירכו בברכה מיוחדת אל מול ספרי התורה.

משם המשיכו לארוחת ערב יוקרתית ועשירה שהתקיימה באולם שע"י המוסדות, כשלשם כך עיצבו את המקום באופן מיוחד ומושקע לקראת ביקור האורח החשוב ופמלייתו.

במשך כשעתיים התקיימה הסעודה, בה השתתף גם שגריר ארגנטינה בישראל סרחיו אוריברי כשבמהלכה נכנסו לטרקלין מיוחד, שם התקיימה פגישה אישית עם המתורגמן בלבד כשלסיום הגר"ד פינטו בירך את אורחו החשוב חואן לואיס מנסור כשמעיניו זלגו דמעות.

לאחר מכן נגשו האורחים המוזמנים בסעודה לברך את האורח בזה אחר זה, כשהאורח החשוב מפטיר לעברם "יש לכם את הרב הגדול כאן כל הזמן, כיף לכם". כך ליווהו עד צאתו כששיירת רכבי יוקרה עם משטרה ממתינה לאורח ופמלייתו לנסיעתם לירושלים.

 

 

 

 

הרב דוד חנניה פינטו ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד