כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
?לקראת הסכם שלום נוסף

דיווח: המדינה המוסלמית שתדון בביטול החרם על ישראל

מועצת השורא בעומאן תדון מחר בביטול החרם על ישראל. הדיון מגיע ברקע האיסור העומאני על מעבר טיסות ישראליות בשטחה האווירי. האם זהו צעד לקראת נורמליזציה נוספת? כל הפרטים

דיווח: המדינה המוסלמית שתדון בביטול החרם על ישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

סוכנות הידעות העומאנית "ואפ", מדווח כי מועצת השורא במדינה צפויה לדון מחר בשינוי סעיף 1 של חוק החרם על ישראל האוסר על כל מגע עם גופים או אישים בישראל. הדיון מגיע על רקע לחץ ישראלי על עומאן לאשר לטיסות ישראליות לעבור דרך שטחה.

כמה שעות אחרי הדיווח, יו"ר ועדת החקיקה והמשפט במועצה התראיין לתקשורת המקומית ואמר כי 7 מחברי מועצת השורא הגישו את ההצעה כדי שיוכלו "להרחיב" את חוק החרם. "לא נוכל לדבר על הצעת התיקון כי היא נמצאת בהתליך עבודה בתוך המועצה ובוועדותיה, שם היא מטופלת בסודיות עד לדיון בישיבת המליאה שתתקיים מחר. לאחר מכן, ההצעה תוצג לציבור", נאמר היום בסוכנות הידיעות המקומית "את'יר".

סעיף 1 של חוק החרם העומאני קובע כי "אסור לכל אדם, בעצמו או באמצעות מתווך, ליצור קשר עם גופים או אנשים המתגוררים בישראל או עם אזרחיה, הפועלים עבורה או למען האינטרס שלה. זאת, בכל מקום בו הם מתגוררים, ובכל הנושאים לרבות מסחר, פעילות פיננסית או כל עסקה אחרת. חברות ומפעלים זרים שיש להם אינטרסים, סניפים או סוכנויות בישראל נחשבים לגופים ואנשים שאסור 'לעסוק' בהם, לפי החלטת משרד הכלכלה ובהתאם להמלצות ועידת קציני הקישור".

כזכור, בליל ה-15 ביולי, כמה שעות לפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן המריא במסגרת ביקורו האזורי מישראל לסעודיה, רשות התעופה של הממלכה הודיעה כי היא מתירה מעבר של טיסות בינלאומיות מעל שטחה כולל אלו מישראל ואליה. בהודעה הרשמית נאמר: "ההחלטה היא חלק מהמאמצים למצב את עמדתה של סעודיה כצומת מרכזי המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את התעופה הבינלאומית".

מיד עם מתן האישור הסעודי, ציפו בישראל כי הסולטנות תתיר גם היא מעבר של טיסות ישראליות מעל שטחה האווירי, מה שיאפשר קיצור משמעותי במספר שעות הטיסה מישראל ליעדים נבחרים באסיה ובמזרח אסיה. למרות הציפייה, בעומאן לא נתנו את האישור.

נורמליזציה עומאן הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד