כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אכזרויות ללא גבולות

אנשי דת באיראן דורשים עוד הוצאות להורג כולל קטיעות אצבעות

קבוצת אנשי דת משפיעה, דורשת כי בנוסף להוצאות להורג של מפגינים, הם רוצים להעניש את המפגינים האיראנים בחיתוך אצבעות ובהונות, במקום רק לעצור אותם ולשלוח אותם לכלא. בשבועיים האחרונים חברי פרלמנט אירופיים רבים הציעו חסות פוליטית למפגינים עצורים שנמצאים בסכנת הוצאה להורג או נידון למוות

אנשי דת באיראן דורשים עוד הוצאות להורג כולל קטיעות אצבעות
קבוצת אנשי דת בכירים הנאמנים לשליט איראן עלי חמינאי צילום: Iran international

בהצהרה מטעם איגוד מורי סמינר קום, סמינר דתי השייך לאייתולות של איראן, הפצירו ראשי הסמינר ברשויות להמשיך בהוצאות להורג של מפגינים, אך להשתמש בעונש הקטיעה כדי להרתיע אנשים מלהצטרף להפגנות במקום עונשים מקלים בחוק כמו גלות או כלא.

האגודה הציעה כי כל מי ש"זורה פחד בחברה" כביכול על ידי השתתפות במחאות נגד הממשלה הוא "לוחמני", אשר בחוקי השריעה של איראן ללוחמני מגיע עונש מוות, צליבה, ניתוק גפיים ואו גלות.

ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי האייתוללה עבאס כעבי, חבר באיגוד, אמר בשבוע שעבר כי "למרות הנוהג הרגיל במקרה של רציחות, שבהם משפחות הקורבנות יכולות לממש את "הזכות לדם" (גזר דין מוות) או כסף, או לסלוח, האימאם של החברה צריך להעניש מפגין לוחמני גם אם המשפחה סולחת לרוצח".

ארבעה אנשים שהשתתפו בהפגנות וקיבלו גזר דין מוות

חבר אחר באיגוד, האייתוללה מוחסן עראקי, אמר ביום שישי האחרון כי מי שמשתתף בהפגנות, בין אם זה כולל מעורבות ישירה בהרג של כוחות ממשלה או לא, צריכים להיחשב כעבריין עם כתב אישום. אנשי הדת, שהם תומכים נאמנים של שליט איראן עלי חמינאי ומקורבים למשטר הנהנים מכוח והטבות, לא מרחמים על המפגינים.

כמה חוקרי דת שיעים הביעו החודש את התנגדותם לעונשים הללו, אך באותה נימה אמרו כי הם מקבלים מה שהמשטר מעדיף. הקהילה הבינלאומית, כולל ארגוני זכויות אדם ופעילים מטעם ארגונים בינלאומיים, פקידים מערביים ופוליטיקאים, גינו גם הם את ההוצאות להורג האחרונות ולחצו על הממשלה לשים קץ לעונשי המוות. בשבועיים האחרונים חברי פרלמנט אירופיים רבים הציעו גם חסות פוליטית למפגינים עצורים שנמצאים בסכנת הוצאה להורג או נידון למוות.

האיתוללה עלי חמינאי איראן מפגינים עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד