כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מה מביא לצמיחה בשוק המדבקות לתעשייה

בעוד התקשורת מדברת בעיקר על יוניקורנים וחברות הייטק שעושות הייטק במיליוני דולרים, יש תעשייה אחת שמשגשגת בשקט בלי שאיש יבחין בכך. תעשיית המדבקות לתעשייה היא כיום התעשייה הצומחת ביותר שאתם לא מכירים ובמאמר זה אנחנו מעוניינים לבחור את התמורות בשוק הזה ולהבין מה הסיבות שהובילו לצמיחה בתעשייה הזו

מה מביא לצמיחה בשוק המדבקות לתעשייה
מדבקות לתעשיה צילום: FREEPIK

מה זה בכלל מדבקות לתעשייה?

המונח מדבקות לתעשייה הוא מונח גנרי אשר מתייחס לכל סוג של מדבקות ייעודיות לתעשיות, זה יכול להיות מדבקות הזהרה שנועדו לבסס סביבת עבודת בטוחה יותר וזה יכול להיות מדבקות ספרון שמכילות את כל הפרטים על תרופה מסוימת. המשותף לכל המדבקות האלו נעוץ באיכות שלהן ובעובדה שהן צריכות להחזיק מעמד בתנאים קשים של שינוע, טמפרטורה ובלאי. "מדבקות לתעשייה צריכות לעמוד בטמפרטורות קיצוניות מאוד שיכולות להגיע לכמעט 400 מעלות צלזיוס ועדיין להישאר במקומן. כדי שזה אכן יקרה צריך להשתמש בחומרי גלם איכותיים ובמכונות משוכללות, אבל גם צריך ידע וניסיון" מספר לנו מאיר אידלמן מחברת ROLTAG מתמחה בייצור של מדבקות כבר למעלה מ – 50 שנה וכזו שמה יצא ברחבי העולם כחברה מקצועית ואיכותית. "בעוד שמדבקות רגילות עשויות מנייר, פלסטיק ובד, מדבקות תעשייתיות צריכות להיות עשויות מחומרים אחרים שיהיו גם עמידים וגם בטיחותיים יותר. זו הסיבה שמשתמשים יותר בחומרים כמו ויניל, פוליאסטר ודבקים לא רעילים מיוחדים".

יותר ויותר ענפים בוחרים במדבקות לתעשייה

"תוויות ומדבקות הן חלק בלתי נפרד מעולם התעשייה כיום. יש להן חשיבות במיתוג ובשיווק בעיני הלקוחות, אך יותר מכך יש להן חשיבות בפיתוח שיטות עבודה מסודרות והסדרת נושאים בטיחותיים. מדבקות אלו חייבות להיות ברורות ופשוטות ועליהן להכיל את כל המידע הרלוונטי בהתאם למוצר הספציפי. למשל במוצרי מזון אנחנו חייבים שהמדבקה תהיה לא רעילה, אך גם שתכיל את כל הרכיבים ואת ההזהרות שמשרד הבריאות קבע בחוק סימון המוצרים, לעומת זאת על תרופות אנחנו מדפיסים מדבקות ספרון שבהן אפשר למצוא את כל הסכנות ותופעות הלוואי שכרוכות בנטילת התרופה וחשוב שהמדבקות האלו יישארו על הבקבוקון גם אם הוא מאופסן בפריזר וגם אם הוא מאופסן במכולה ללא קירור". "כבר תקופה ארוכה שהעולם שלנו מצטמצם ונעשה באמת לכפר גלובלי אחד. כפועל יוצא מכך יש יותר חברות שמשווקות את מוצריהן ברחבי העולם ויותר מפעלים יצרניים כדי לעמוד בביקוש. בשנת 2016 למשל השוק האמריקאי צרך מדבקות לתעשייה בהיקף של 43 ביליון דולר ובשנת 2021 הסכום הזה כבר צמח לקרוב ל – 56 ביליון ועל פי הערכות אחדות עד שנת 2026 יעמוד שווי השוק על כמעט 70 ביליון דולר. המספרים האלו אומנם מתייחסים לשוק האמריקאי בלבד, אך גם פה בארץ אנחנו רואים צמיחה חדה בביקוש". "עד לפני כמה שנים התעשיות שהזמינו הכי הרבה מדבקות לתעשייה היו תעשיות קלאסיות כמו תעשיית הרכב ותעשיית התרופות והבריאות, אך העלייה החדה שחלה בענף המזון והמשקאות, לצד חוק סימון המוצרים שנכנס לתוקפו בשנת 2020, הביאו לכך שכיום זהו אחד הענפים הבולטים בתחום לצד ענף ההייטק שגם הוא צורך מדבקות לתעשייה בכמויות גדולות כדי לסמן שבבים וחלקים שונים בתהליך הייצור".

האם מגמת הצמיחה בשוק המדבקות לתעשייה כאן כדי להישאר?

"אם נתייחס כרגע רק לתחזיות של המומחים, אז כן. המגמה של הצמיחה בשוק המדבקות לתעשייה צפויה להישאר ואפילו להתחזק. ישנן כמובן הערכות שונות, אך אם נסתכל במבט עילי על כל התחזיות נראה כי הצמיחה המשוערת עומדת על כ – 4% בשנה. כמובן שצפויים גם טרנדים שונים כמו מדבקות לחץ (מדבקות שמוטעמות על גבי המוצר עצמו בצורה הרמטית) שמדינות שונות כבר שוקלות לאמץ אותן כחלק מרגולציה עתידית, או כמו מדבקות השרוול שאפשר למצוא על בקבוקים שונים". "כיום כ – 75% מהייצור של מדבקות לתעשייה נעשה במדינות מערבית, כאשר חברות כמו 3M ו – HP הן מהמובילות והמוכרות, אך המעבר למזרח כבר החל להתרחש גם בתחום זה וכנראה שבעתיד נראה יותר ויותר חברות חדשות שמציעות שירותי הדפסה במחירים זולים יותר. כרגע השינוי הזה עוד לא מגיע למזרח הרחוק ומרבית החברות החדשות שקמות מתבססות במזרח אירופה שנחשבת לחממה טכנולוגית בעבור העולם כולו, אך ימים יגידו מה צופן לנו העתיד". אנחנו כמובן מודים מאוד למאיר אידלמן על השיחה הנעימה ונמשיך להביא בעבורכם מידע מרתק על נושאים שונים. באזור הטיפים שלנו תוכלו למצוא עוד שיחות וראיונות עם מומחים שונים במגוון של נושאים ונשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.

מדבקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד