כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רפואה סינית והטיפול בסינוסיטיס

סינוסיטיס היא אחת התופעות השכיחות ביותר לטיפול בקליניקה של הרפואה הסינית. בעיקר מופיעה בתקופת החורף באופן אקוטי, אך לעיתים רבות, ישנה נטיה לפתח את המחלה באופן כרוני ובמהלך כל עונות השנה

רפואה סינית והטיפול בסינוסיטיס
סינוסיטיס צילום: FREEPIK

מה הם בכלל הסינוסים?

הגולגולת שלנו היא בצורת ביצה, אך בניגוד לביצה, דפנות כל הפנים לא עגולות באופן סימטרי ובצורה כזו, מתגלות "מערות" במקומות מסויימים וכשמופיעה מחלה המלווה בנזלת, ישנה נטיה לנזלת להצטבר בתוך המערות, ליצור לחץ וכאב ודלקתיות. בניגוד לאף, לא ניתן לקנח החוצה את הנוזלים שמצטברים בסינוסים ולכן ההצטברות נוטה להכאיב ולהידלק באופן יחסית מהיר יותר.

הטיפול בסינוסים ברפואה הסינית

כאשר מדובר בטיפול ברפואה הקונבהציונאלית, לרוב הטיפול יהיה ממוקד בתרסיסי אף שונים על בסיס מלח או סטרואידים ובנוסף טיפול ממוקד בדלקת במידה והיא חיידקית- אנטיביוטיקה.

הרפואה הסינית מחלקת את התהליך לשלושה חלקים:

1- טיפול ממוקד בדלקת. על ידי טיפולי דיקור סיני, שטיפת אף וסינוסים וצמחי מרפא, נקל באופן מקומי ונוריד את רמת הדלקת והנזלת. בשלב זה נצטרך לרוב שניים או שלושה טיפולים תכופים, על מנת להתגבר על הדלקת ולמנוע התדרדרות וטיפול אנטיביוטי.

2- חיזוק מערכת החיסון – חשוב לזכור שבמידה והתפתחה מחלה ובמיוחד במידה והתפתחה מחלה שהתדרדרה למחלה יותר אקוטית, כנראה שיש ברקע גם חולשה של מערכת החיסון. הרפואה הסינית יודעת לאבחן ולהבין מהם האיברים ומהן המערכות הפנימיות שצריך לחזק ולאזן, על מנת לחזק את מערכת החיסון. גם הטיפול במקרה זה יהיה בעזרת דיקור סיני וצמחי מרפא ובשילוב תזונה מאוזנת ולפעמים גם תוספי תזונה שונים. להבדיל מהמצב הקבוע, טיפולי שיגרה לחיזור מערכת החיסון יקרו אחת לשבועיים שלושה ולא יותר.

3- לאחר שעשינו איזון של מערכת החיסון והמערכות הפנימיות, נשאף לשמור על הגוף מחוזק ומאוזן ובכך נמנע ממחלות שונות וכמובן גם מהסינוסים להופיע בשנית. טיפולי תחזוקה נעשים אחת לכמה חודשים.

מקרה מהקליניקה

ד' , בן 58 בריא ושמח בדרך כלל, הגיע לקליניקה מיואש לחלוטין. לאחר מספר פרוצדורות כרורגיות לטיפול בסינוסיטיס הכרוני שהוא סובל ממנה ובעיקר מכאבי הראש הנוראיים שנלוים לתופעה במשך שנים רבות. ד' ביקר אצל טובי המומחים בארץ ובצער רב ולאחר שימוש בתרופות מרובות, לא הצליח להעלים את הכאבים וגם המחלה הופיעה בתדירות גבוהה מאוד ונדרש מד' ליטול תרופות מרובות ולהפסיד ימי עבודה מרובים בעסק העצמאי שלו.

ד' הגיע שמצב הסינוסים שלו מאוד כרוני ומאוד מורכב. כבר מהמפגש הראשון המלצתי על שימוש בצמחי מרפא במינונים יחסית גבוהים וטיפול דיקור אחת לשבועיים.

לאחר כחודש, ד' התחיל כבר לראות שיפור קל במצבו. המצב עדיין לא היה מעולה, אבל התחלנו בהחלט לראות מגמה של שינוי. ד' הקפיד והתמיד עם הצמחים והדיקור לתקופה של 4 חודשים שאחריה פסקו הכאבים בסינוסים ובראש לחלוטין, עד כדי כך שד' כבר התחיל לשכוח אותם והגיע לטיפול בבקשה לטפל כבר בתפועה חדשה/ישנה שיש לו בתפקוד המיני שלו.

לסיכום

לרפואה הסינית כלים טיפוליים נהדרים לטיפול ומניעה של סינוסיטיס אקוטי וכרוני ברמות שונות.

זיו אלקלעי

מטפל בכיר ברפואה סינית

טיפול במבוגרים ובילדים

רפואה סינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד