כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איך לגמול ילדים מהמסכים בתקופת החורף?

אין דבר המייחד יותר את הילדים וההורים בערבי חורף קרים מאשר משחקי קופסה. משחקים הכוללים חיילים, קוביות וכרטיסיות זו חוויה משפחתית נהדרת, מעבירה בכיפיות את הזמן ומרחיקה את הילדים מהמסכים

איך לגמול ילדים מהמסכים בתקופת החורף?
גמילה ממסך צילום: freepik

ההתמכרות של ילדינו למסכים כגון סמארטפונים, מחשבים וטלוויזיות רק הולכת ומחמירה עם הזמן. התופעה המדאיגה הזו מתעצמת במיוחד בתקופת החורף כשבחוץ קר והילדים נאלצים להסתגר בתוך הבתים ולהיצמד למסכים שלהם. אבל אל דאגה, עדיין המצב לא אבוד, במאמר הזה נביא לכם ההורים טיפים  להעסיק את ילדיכם בתקופת החורף בדברים מגניבים במיוחד שירחיקו את הקטנים כמה שאפשר מהמסכים.

לשחק במשחקי קופסה

אין דבר המייחד יותר את הילדים וההורים בערבי חורף קרים מאשר משחקי קופסה. משחקים הכוללים חיילים, קוביות וכרטיסיות זו חוויה משפחתית נהדרת, מעבירה בכיפיות את הזמן ומרחיקה את הילדים מהמסכים. אחד ממשחקי הקופסה הנפוצים ביותר זה  "נחש מי זה". איך משחקים? בקופסה נמצאות 24 דמויות, אחד המשתתפים מסתיר את הדמות והשאר צריכים לחשוף אותה. כיצד עושים זאת? השחקנים מתחילים לשאול שאלות על הדמות, לפי התשובות שתקבלו תוכלו לפסול דמויות וכך להתקרב לחשיפת הדמות המבוקשת. המנצח הוא המשתתף אשר חשף שתי דמויות במהלך המשחק. משחק פופולארי נוסף לכל המשפחה זה "טיסה 501" המלמד גאוגרפיה והתמצאות בעולם. בקופסה תמצאו לוח משחק גדול עם מפת העולם וארבעה מטוסים, מגדל פיקוח וקוביית משחק. איך משחקים? המשתתפים מקבלים חמישה יעדים אקראיים על גבי הלוח. על גבי המפה מסומנות ערים גדולות בעולם, וביניהן מסלולי תעופה. על המשתתפים לחשב באיזה מסלול "לטוס" ברחבי העולם כדי להגיע לכל חמשת היעדים בזמן הקצר ביותר ולחזור לנקודת המוצא. כמובן תוכלו למצוא בחנויות משחקי קופסה מרתקים נוספים כגון מונופול, טאקי ועוד משחקים כיפיים שיאספו בערבי החורף את כל בני הבית סביב השולחן.

מלמדים ילדים לאפות

דרך נוספת להעסיק את הילדים בחורף ולמנוע מהם לשקוע במסכים זו האפייה. אפיית עוגות ומאפים יכולה לתרום לילדים שלכם במספר דברים. באמצעות האפייה הקטנטנים יתחילו ללמוד איך להתנהל במטבח, מה מיקומם של הכליים והמצרכים, יתרגלו כיצד לנקות את המטבח בתום האפייה. בנוסף לכך דרך האפייה ילדיכם ילמדו לבשל בכוחות עצמם. מתכון מעולה למשהו מתוק לערב חורפי זה סופלה שוקולד חם. המצרכים הנדרשים, 15 גרם של חמאה, חצי חפיסה של שוקולד מריר, 15 גרם  של קורנפלור, 150 מל' חלב, 150 גרם של חלבון ביצה ו-110 גרם של סוכר. לאחר סיום הערבוב, קירור וחימום כל החומרים והמרכיבים תקבלו סופלה שוקולד חם ומושלם. אם תרצו לשדרג עוד יותר את הקינוח תוסיפו אליו כדורי גלידה בטעמים שונים או קרמבו בצד.

קוראים בחורף

עם כניסת הטלפונים החכמים לחיינו ילדים קוראים פחות ופחות ספרים. לפי הנתונים שפרסמה כנסת ישראל כשני שליש מן הילדים ובני הנוער קוראים לפחות שעה אחת בשבוע. כמו כן עלה השיעור בקרב הילדים שלא קוראים בכלל ספרים מ-6% ל-10%. כדי שילדיכם לא יהיו חלק מהסטטיסטיקה הלא מחמיאה הזו עודדו אותם לקרוא בחורף. אם הילדים שלכם בערך באותו הגיל תעשו להם כל ערב שעת סיפור, תקראו להם סיפורי תנ"ך או ספרי אגדות בהתאם לגילם.  כמו כן אתם יכולים לעודד אותם לקרוא סיפור אחד לשני, זה ישפר את רמת הקריאה והקשב שלהם.

 

 

חורף זה זמן איכות עם ילדים

אולי עונת החורף זו תקופה קרה וקודרת, אבל יחד עם זאת תוכלו לנצל את פרק הזמן הזה לבילוי ביתי מושלם עם הילדים. אל תתנו לטלוויזיות, מסכי המחשב והסמראטפונים לגזול מכם זמן איכות עם הקטנים שלכם. תקראו איתם ספרים, תשחקו במשחקי קופסה ותאפו ביחד מאפים טעמים. אם צץ לפתע יום שמשי חמים תוכלו גם לצאת איתם לטייל.

גמילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד