כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כבוד אחרון

המונים מלווים את הרב דרוקמן בדרכו האחרונה: "כולם היו בניך"

אלפי בני אדם חולקים כבוד לזקן רבני הציונות הדתית זצ"ל ומשתתפים במסע הלוויתו - שייצא ממקום מגוריו בצל מזג האוויר הגשום. במשטרה נערכו בכוחות מתוגברים • נשיא המדינה: "עם ישראל איבד את אחד מגדולי הרבנים". הרב הראשי: "הוא יכול להסתכל בסיפוק גדול ולראות שזכה לקרב לבבות" | צפו בשידור החי

המונים מלווים את הרב דרוקמן בדרכו האחרונה: "כולם היו בניך"
הלווית הרב דרוקמן זצ"ל צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן זצ"ל, זקן הרבנים של המגזר הדתי לאומי ומבכירי מנהיגיו, מובא בשעה זו (שני) למנוחות בהלוויה בהשתתפות עשרות אלפי בני-אדם והנהגת המדינה, לאחר שנפטר אמש כשהוא בן 90.

הלווית הרב, החלה בהספדים בישוב מרכז שפירא, בו התגורר, ותצא לבית העלמין בישוב משואות יצחק, שם ייטמן. עשרות אלפי תלמידים, בני נוער ומוקירים הגיעו מכל רחבי הארץ להלוויה, שתיערך בצל מזג האוויר הסוער והגשום - כאשר במשטרה ובמד"א נערכו משעות הבוקר עם כוחות מתוגברים בצירי האזור.

ההספדים החלו תחילה בישיבת 'אור עציון', בראשה עמד במשך עשרות שנים, בהשתתפות תלמידיו ורבנים ולאחר מכן עברו אל בימת ההספד המרכזית בישוב בו התגורר - שאליה הגיעו בכירי המדינה, בהם נשיא המדינה, רה"מ הנכנס בנימין נתניהו, רה"מ לשעבר נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרבנים הראשיים לישראל ועוד רבנים ואישי ציבור נוספים, יחד עם עשרות האלפים.

הנשיא יצחק הרצוג ספד: "עם ישראל כולו איבד את אחד מגדולי רבני ישראל וגדול תלמידי רבי עקיבא בדורנו. בשם העם ישראל, אני עומד היום בפני מיטתך, הרב דרוקמן, בפני מיטתו של מי שכל כולו אהבה ואמונה. בכל רגע ורגע בחייך, מסרת את נפשך לכלל עם ישראל. כולם היו בניך, כולם היו תלמידך".

"אוהב תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, וידיד אישי אהוב, שהיה קרוב לליבי", אמר גם ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו. "הוא ראה את תחיית עמנו ותקומת מדינתנו כפלא, שגם עליו היה ראוי לומר את תפילת 'על הניסים'. הרב דרוקמן חווה על בשרו את אימת הכיליון באירופה של מלחמת העולם השנייה, חייו ניצלו כמה פעמים - אבל אמונתו עמדה בכל מצב".

הלווית הרב דרוקמן זצ"להלווית הרב דרוקמן זצ"ל

הלווית הרב דרוקמן זצ"ל, אלפים חולקים כבוד אחרון. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"הייתה לו רגישות אנושית והגינות יוצאות דופן, הדברים הללו דרו בכפיפה אחת לצאת למאבק כשצריך, והרב לא נרתע ממאבקים שהם בנפש האומה", הוסיף נתניהו. הרב הראשי לישראל הרב דוד הוסיף ספד גם הוא: "מי שהיה מאושר על הזכות הגדולה שיש לו לחנך במדינת ישראל, הרב יכול להסתכל בסיפוק גדול ולראות שזכה לקרב לבבות. זכיתי רק לפני שבוע ליד מיטתו ולשמוע את המילים האחרונות מפיו".

רבה הספרדי של ירושלים הרב שלמה עמאר, שהיה ידיד קרוב של הרב דרוקמן, אמר בקול חנוק: "איני יודע במה זכיתי בידידות המיוחדת. ההיכרות שלנו התחילה שאני התמנתי לרב הראשי לישראל, ומינו את הרב דרוקמן לראש מערך הגיור. אני מעיד עדות אמת - שכל העשר שנים, שהוא גדול ממני בחכמה ובניין, ומעולם הוא לא עשה דבר מבלי שלא התייעץ איתי. זו ענווה מיוחדת".

הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, ספד: "הנר האישי שלו כבה, אבל הוא הצליח להעלות נרות רבים. המסר של הרב דרוקמן, דרך המלך של הציונוצת הדתית, זה שילוב כל הנרות ביחד, שיאירו כל שבעת הנרות המגוונים, אבל כולם מאירים כאור אחד - שההתיישבות, החולציות, המדינה צריכים להתאחד יחד לאור תורת ישראל".


נתניהו בהלווית הרב דרוקמן זצ"לנתניהו בהלווית הרב דרוקמן זצ"ל

נתניהו בהלווית הרב דרוקמן זצ"ל, בכירי המדינה הגיעו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

''מה נעשה רבנו בלי אהבתך, בלי החיוך, בלי החיבוק, בלי לחיצת היד החמה, מה נעשה רבנו בלי הגערה והתוככה מעומק של אהבה?", שאל בכאב יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. "מה נעשה בלי הכתפיים? בלי הנשיאה בעול? מי יתן לנו תמורתו של רבנו? תתפלל עלינו רבנו, על הממשלה, על הציבור היקר שידעת לאחד, כמה נזיפות קבלתי ממך בשנה וחצי האחרונות".

מנהיג הציונות הדתית: הגאון הרב חיים דרוקמן זצ"ל הלך לעולמו

הרב דרוקמן , שהיה בן ה-90 במותו, נפטר אמש בבית החולים הדסה אחר שאושפז שם בשבועות האחרונים בעקבות שנדבק בנגיף הקורונה. מצבו של הרב הידרדר בימים האחרונים אך בבית החולים הצליחו לשפר אותו, והוא אף עבר החייאה מוצלחת, אך זה לא הספיק ואתמול הרב החזיר את נשמתו.

הרב חיים דרוקמן לוויה הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד