כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפגין על קדושת השבת

תיעוד היסטורי: כשכרמלי פגש בצעירותו את הרב דרוקמן

לפני 37 שנה היה יצחק כרמלי נער צעיר כשקיבל לבר המצווה שלו את המצלמה "המשוכללת", באותה השנה הוא מצא את עצמו בתפילת מנחה לצד הרב דרוקמן זצ"ל, בהנחת אבן הפינה לישוב עינב | צפו בגלריה ההיסטורית

תיעוד היסטורי: כשכרמלי פגש בצעירותו את הרב דרוקמן
כרמלי בתפילת מנחה עם הרב דרוקמן צילום: יצחק כרמלי

יצחק כרמלי מספר: "חנוכה תשמ"ו, 37 שנה בדיוק חלפו, אז הייתי נער צעיר, אפשר לומר ילד. עיתונאי עדיין לא הייתי, אבל היצר והחיידק כבר אז היו  קיימים".

את מצלמת בר המצוה, 'אולימפוס המשכפלת' (הייתה משכפלת את הפילם מ-36 תמונות ל-72 ) הייתי נושא עימי באורח קבוע.

"חנוכה תשמ"ו", ממשיך כרמלי ומספר: "אני מוצא את עצמי מתפלל מנחה לצד הרב דרוקמן על אחד הג'בלאות שבין טול כרם לשכם, לא רחוק מהכפר העוין הפלשתיני ענבתא. היה זה בטקס הנחת אבן הפינה לישוב עינב, בו השתתף שר הביטחון דאז משה ארנס".

"את הרב דרוקמן זצ"ל פגשתי בלא מעט אירועים מעניינים, את רוך לבבו והכבוד שרחש לכל אדם, לא אשכח".

שנה אח"כ פגשתי ברב דרוקמן שהיה חבר כנסת והגיע במפתיע ואולי לא, כדי למחות נגד חילולי השבת שהיו בעיר פתח תקוה ונגד הפעלת קולנוע 'היכל', שהפך לאחד מסמלי מאבקי השבת. היה זה במסגרת "בימת מקדשי שבת" שהוקמה מול עירית פתח תקוה. אם זכרוני אינו מטעני, הרב דרוקמן נכנס לבניין העיריה במטרה לפגוש את ראש העיר דב תבורי שתמך בהפעלת הקולנוע בשבת בכדי לנסות ולשכנעו בנועם שיחדול מחילולי השבת בעיר".

מסיים כרמלי ומספר: "אני זוכר אפי' את נאומו של  הרב דרוקמן שהגיע מצוייד בספר רמב"ן על התורה. משם ציטט על חשיבותה וקדושתה של ארץ ישראל והחשיבות על שמירת השבת".

יהי זכרו ברוך.

יצחק כרמלי הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד