כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גם אתם קיבלתם הודעה?

שכירים? רשות המסים במהלך שיחסוך לכם זמן יקר

יותר מ-300 אלף שכירים קיבלו הודעה מרשות המסים על הארכת תוקף לאישורים לתיאום מס כך שיהיו תקפים גם לשנת 2023 | האישורים שנשלחו חוסכים לאותם שכירים את הצורך בעריכת תיאום מס חדש

שכירים? רשות המסים במהלך שיחסוך לכם זמן יקר
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

רשות המסים שלחה ליותר מ-300 אלף שכירים הארכות תוקף לאישורים לתיאום מס, כך שיהיו תקפים גם לשנת 2023. האישורים שנשלחו חוסכים לאותם שכירים את הצורך בעריכת תיאום מס חדש.

לראשונה, ניתן יהיה למצוא את אישורי תיאום מס שנערכו בשנת 2022 גם לאחר תום השנה באזור האישי של רשות המסים תחת החזרי מס ותיאומי מס. האישורים להארכות תוקף נשלחו לשכירים אשר הכנסותיהם ונתוניהם האישיים (זהות המעסיק, מצב משפחתי ונתונים נוספים המשפיעים על חבות המס) לא השתנו מהותית מזה מספר שנים. 

יתר השכירים, שלא קיבלו הודעה על הארכת תוקף לתיאום המס לשנת 2023, כולל הורים שבשנת 2023 יש להם ילדים בגיל 6 עד 12, ונוספה להם נקודת זיכוי עבור כל ילד בגיל זה בהתאם להוראת שעה לשנת 2022, זכאים להארכה של חודשיים לתוקפם של אישורי תיאום מס, שהונפקו למעסיקים בשנה קודמת. כלומר, עד לתשלום משכורת פברואר או עד ל-13 במרץ. 

הרשות עתידה בתחילת שבוע הבא לפתוח את המערכת לתיאום מס באינטרנט לשנת 2023. המערכת, שמממשת זכויות מס, מאפשרת לכול אחד ב-3 פעולות בלבד לבצע בכל זמן, ממכשיר הסלולר או במחשב, תיאום מס באופן מקוון לכל סוגי ההכנסות וההקלות, ללא הגבלה על מספר פעמים בשנה וללא תקרת הכנסה. המערכת מציגה למגיש הבקשה את מגוון ההקלות שניתן לבקש ואף ממצה עבורו הקלות מס בכך שמסמנת עבורו את ההקלות הרלוונטיות אליו, לגביהן קיים מידע במאגרי הרשות לדוגמת נקודות זיכוי עבור ילדים או פטור ממס בשל נכות.

 

שכירים מס בירוקרטיה רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד