כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בודקים אפשריות

הרפובליקנים מתכוננים לקראת הפריימריז נגד טראמפ

טראמפ הוא המועמד היחיד שהכריז רשמית על ריצתו למעומדות לבחירות לשנת 2024. אבל הן בפומבי והן מאחורי הקלעים, דמויות רפובליקאיות מרכזיות מניחות את היסודות לקמפיינים פוטנציאליים

הרפובליקנים מתכוננים לקראת הפריימריז נגד טראמפ
רון דה-סנטיס צילום: טוויטר

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, החל לתפעל מחדש את המודעות שלו בגוגל ובפייסבוק, כשהוא פונה לקהל ימני לקראת חקיקות של מדינת פלורידה, שיסייעו לו בפריימריז לנשיאות, כך לפי יועץ רפובליקני שמכיר את פעילותו של דה סנטיס.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח על מספר דמויות נוספות שמתכוננות לכבוש את המפלגה השמרנית: שר החוץ לשעבר מייק פומפאו נמצא בקשר עם צוות פוטנציאלי לקראת קמפיין לראשות המפלגה הרפובליקנית; סגן הנשיא לשעבר מייק פנס מחפש עוזרים לגיוס כספים; ומושל ארקנסו אסא האצ'ינסון מדבר עם תורמים ובודק את יכולתו לממן קמפיין לראשות המפלגה הרפובליקנית.

טראמפ הוא המועמד היחיד שהכריז לעת עתה באופן רשמי על ריצתו לבחירות 2024, אבל הן בפומבי והן מאחורי הקלעים, דמויות רפובליקאיות מרכזיות מניחות את היסודות לקמפיינים פוטנציאליים.

טראמפ, שמסובך עם תביעות ושערוריות, יאלץ ככל הנראה לוותר על החלום לכבוש שוב את הבית הלבן. הנשיא לשעבר עומד בפני מספר חקירות, כולל ביקורת על ארוחת ערב שאכל עם שני אנטישמיים, וקריאות גוברות במפלגה ללכת לכיוון חדש.

מנהיגים רפובליקנים בולטים רבים סירבו לתמוך בו, ורבים אחרים נהיו גלויים יותר בביקורתם כלפיו. טראמפ לא ערך עצרת קמפיין אחת מאז הכריז על הקמפיין שלו באחוזתו במאר-א-לאגו באמצע נובמבר.

לעת עתה נראה כי מושל פלורידה דסנטיס הוא המועמד הפוטנציאלי המדובר ביותר, אבל מושל פלורידה עדיין לא הכריז על ריצה או פסל זאת. מועמדים פוטנציאליים רבים אמרו שהם יקבלו החלטה על 2024 בחורף או באביב הקרוב.

פלורידה רון דה סאנטיס דונלד טראמפ פריימריז רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד