כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפיגוע בחברון

צו הריסה לבית המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד

המחבל ביצע פיגוע ירי בו נרצח רונן חנניה הי"ד ונפצעו אנשים נוספים | המחבל נוטרל על ידי איש ביטחון וקצין צה"ל | הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל    

צו הריסה לבית המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד
המחבל מוחמד ג'עברי צילום: רשתות חברתיות ערביות

מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס חתם על צו הריסה לבית המחבל מוחמד ג'עברי, שביצע את פיגוע הירי בסמוך לחסם "אשמורת" שבחברון בו נרצח רונן חנניה ונפצעו נוספים בקריית ארבע, בסוף חודש אוקטובר השנה.

הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל. יש לציין כי באפשרות משפחת המחבל להגיש עצירה לבג"צ כנגד הצו.

משפחת הנרצח הי"ד בירכו על חתימת הצו: "אנחנו מברכים את ההחלטה הנוגעת להריסת ביתו של המחבל שרצח את היקר לנו מכל. יחד עם זאת ההחלטה הזו הייתה אמורה להתקבל חצי שעה אחרי הפיגוע ולא חודשים ארוכים לאחר מכן. בנוסף אנחנו מצרים על כך שהוחלט להרוס חלק קטן מאוד מהמבנה שבו התגורר המחבל הנתעב." 

עוד הוסיפה המשפחה ואמרה: "כדי להרתיע ולהכניע את האויבים שלנו, מדינת ישראל צריכה להרוס את כל הבית ולשלול תושבות לכל המשפחה והכל בתוך שעות ספורות מרגע הפיגוע ולא אחרי כל כך הרבה זמן".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, אליהו ליבמן הגיב אף הוא ואמר: "שום דבר לא יחזיר אלינו את רונן חנניה הי"ד, והריסת חלק מהמבנה שבו התגורר המחבל הוא למעשה עונש קטן ופחות מרתיע. אנחנו דורשים להחזיר את ההרתעה, להחזיר לאוייבינו מכות כואבות מאוד אחרי כל ניסיון פיגוע, בטח אחרי רצח נתעב שכזה".

כזכור, לפני כחודשיים, הגיע המחבל עם רכבו למכולת של פלסטיני שבה קונים גם יהודים הנמצא בין קריית ארבע לחברון.

הוא חנה שם וירה מתוך הרכב מהמושב האחורי באמצעות רובה M16 לעבר רונן חנניה הי"ד ובנו דניאל שנפצע קל. דניאל ברח למכולת והזעיק עזרה.

לאחר מכן, המחבל הניע את רכבו ויצא לכפר הפלסטיני דרך החסם. שמונה דקות לאחר מכן, אחרי שחזר רגלית למקום, הוא פתח באש לעבר אנשי ביטחון ורפואה, כתוצאה מהירי נפצעו שלושה בני אדם נוספים בפיגוע, בהם עופר אוחנה, חובש מתנדב במד"א ונהג אמבולנס שנפצע באורח קשה.

 

מחבל צו הריסה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד