כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המשבר מחריף

טייסים דרום קוריאנים צנחו ממטוס שנפגע ממל"ט

טייסים דרום קוריאנים שמצאו את עצמם מול מל"ט צפון קוריאני, נאלצו להשתמש בכסא מפלט חירום, לפני שהמטוס התרסק והפך לכדור אש. לא דווח על נפגעים ושני הטייסים הועברו לבית חולים סמוך

אילוסטרציה
אילוסטרציה

שני טייסים דרום קוריאנים השתמשו בכסאות המפלט ממטוסיהם כשניסו ליירט מל"טים מצפון קוריאה. מטוסים ומסוקים נשלחו בתגובה למל"טים שחדרו למרחב האווירי של דרום קוריאה לראשונה מאז 2017.

המטוס הדרום קוריאני התרסק באזור הצפון-מזרחי של המדינה, כ-200 קילומטרים מזרחית לסיאול הבירה, כך דיווחה סוכנות הידיעות Yonhap הדרום קוריאנית. לא דווח על נפגעים ושני הטייסים הועברו לבית חולים סמוך.

המטוס, ככל הנראה מטוס תקיפה קל מסוג KA-1, התרסק בשדה פתוח. סיבת ההתרסקות לא נחשפה על ידי צבא דרום קוריאה. ככל הנראה, מספר מל"טים טסו ברחבי האזור המפורז, כך אמרו ראשי צבא דרום קוריאה. חלק מהדיווחים טוענים כי לפחות חמישה מל"טים היו מעורבים בתקרית.

במהלך החדירה, הופסקו זמנית הטיסות בנמלי התעופה הבינלאומיים גימפו ואינצ'ון שבאזור סיאול. כזכור, לפני כחודש, איימה קוריאה הצפונית על קוריאה הדרומית וארה"ב ואמרה כי לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני, על מנת ששתי המדינות "ישלמו את המחיר הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית". האיום החמור הגיע ברקע התרגילים הצבאיים הגדולים והמשותפים שקיימו האמריקנים וצבא דרום קוריאה.

דרום קוריאה צפון קוריאה מל"טים צניחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד