כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"דמנו הותר"

הסתה קשה נגד חרדים ב'כלכליסט' ו'הארץ'

עמוד השער של 'כלכליסט' מבית 'ידיעות אחרונות' נמרח הבוקר בהסתה בוטה נגד חרדים: "חילוני משלם פי 6 מיסים יותר מחרדי" | בעיתון הארץ הובאה קריקטורה אנטישמית במיוחד | החרדים זועמים: "אני בז לשנאה שלכם. היא רק תלכד אותנו יותר"

הסתה קשה נגד חרדים ב'כלכליסט' ו'הארץ'
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעיתון 'כלכליסט' מבית 'ידיעות אחרונות' פרסמו הבוקר (שלישי) שער שכל כולו הסתה בוטה נגד הציבור החרדי. תחת הכותרות: "המספרים הקשים של אי השוויון בנטל - חילוני משלם פי 6 מיסים יותר מחרדי", מובאים נתונים מגמתיים במטרה לעורר את שיח ההסתה בישראל ולמקדו נגד הציבור החרדי. ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, קפץ על המציאה וצייץ: "הגיע הזמן להתעורר".

עורך מגזין משפחה אריה ארליך הגיב על כך: "אחרי המגה-פאדיחה עם הפייק ניוז של פגסוס, מישהו ב׳כלכליסט׳ חושב להפוך לביטאון בניחוח אנטישמי נגד אוכלוסיות בישראל. בונוס: ליהוק שחר אילן, פעיל אנטי חרדי שזה שנים נודד בין עמותות ועיתונים להפצת משנתו. אני חרדי שמשלם פי 6 מיסים מחילונים רבים ואני בז לשנאה שלכם. היא רק תלכד אותנו יותר".

הכותרת הבוקר בכלכליסט

עוד כתב ארליך: "הנתון מעוות ומורכב מבליל של הנחות והכללות. ברור שמי שמרוויח שכר גבוה יותר משלם מס יותר גבוה. כמה חרדים מתקבלים לשירות הציבורי? ניסיון לצבוע אוכלוסיות וליצור מצג כאילו אם אתה חרדי אתה פטור ממס ואם אתה חילוני אתה משלם פי 6 מתאים פחות לעיתונות, יותר לניוזלטר של ישראל ביתנו".

איש התקשורת ישראל כהן אמר ברדיו 'גלי ישראל' הבוקר: "כמויות ההסתה והפייק ניוז שמופצות נגד החרדים בימים האחרונים עוברות כל גבול ואני מקווה שהציבור המשכיל יידע לא לקנות את השטויות האלו".

איש התקשורת אבי גרינצייג כתב: "לתשומת לב עורכי כלכליסט, פספסתם ריבוע קטן של שטח ריק שיכולתם לדחוף בו עוד כותרת עסיסית על חרדים".

איש התקשורת דוד חכם כתב: "כלכליסט זה בסך הכל חיקוי זול לדה מרקר עיתון ההסתה של ישראל. כמה פייק!!! ולעצם העניין: בוודאות זה לא נכון. אבל אם אפשר להסית אז למה לא דמינו הותר".

העיתונאי אבי רבינא כתב: גפני: "פנו אלי כמה חרדים, ואמרו שהם מבקשים החזר ברשות המיסים, כי הייתה היום כתבה ב'כלכליסט' שחילוני משלם פי 6 מיסים מחרדי. כי הם משלמים מיסים ומס הכנסה כחוק ואין דבר כזה שחרדי משלם פחות, הכל שקר. החרדים משלמים כמו כל אחד, אני אומר לכל הכתבים והפוליטיקאים, אנחנו לא מפחדים מכם".

גם בעיתון השמאל 'הארץ' לא נותרו מאחור ופרסמו קריקטורה אנטישמית ונבזית של הקריקטוריסט עמוס בידרמן בה נראה החילוני סוחב על כתפיו העיפות את החרדים.

הקריקטורה ב'הארץ'

 

 

כלכליסט הארץ הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד