כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משרד הבריאות מזהיר

אמפולות מזויפות הוברחו מטורקיה ונתפסו בנתב"ג

לאחר סיכול הברחת התרופות האסורות לשימוש בישראל בדיקות מעבדה איששו את זיוף האמפולות. שימוש באמפולות המזויפות עלול לגרום לנזק בריאותי ולתופעות לוואי. התרופה המקורית היא תרופת מרשם ויש לקנות אותה ברשתות הפארם ובבתי המרקחת המוכרים

אמפולות מזויפות הוברחו מטורקיה ונתפסו בנתב"ג
יציאת נוסעים מנתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות והמכס במעבר אלנבי, שנערכה בחודש יולי, נתפסו מאות אמפולות מזויפות שהוברחו מטורקיה לישראל. החשוד, שאיננו אזרח ישראלי, נתפס כשבמזוודתו כמות גדולה של כדורים ואמפולות מסוגים שונים. הוא נחקר ע"י המכס וטען שהוא רופא, אך לא נמצאו לכך הוכחות.

בדיקת המעבדה שנערכה בשבועות האחרונים הראתה שהאמפולות אכן מזויפות, לא יוצרו תחת פיקוח, מכילות חומרים שאינם תואמים לחומרים שמהם מיוצרת התרופה המקורית ועלולות לסכן את בריאות הציבור. השימוש בהן עלול לגרום לנזק כתוצאה משימוש לא מפוקח שלא לפי ההתוויות ואיכות ירודה של המוצר, וכן לגרום לתופעות לוואי כמו בצקת, דכאון, עייפות ועצבנות.

את האמפולות המזויפות ניתן לזהות לפי הסימנים הבאים:
מספרי האצוות על גבי האריזות והאמפולות: N117516/2025-07, 122319/2025-07
גופנים וסימנים שאינם זהים לגופנים המקוריים (תמונות מצורפות).

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות "הפעילות במעבר אלנבי נעשתה כחלק ממערך האכיפה הרחב של משרד הבריאות יחד עם המכס ורשות המיסים, למניעת יבוא ושיווק תרופות לא מאושרות למכירה בישראל, תוך נקיטת הליכים משמעתיים ופלילים כנגד מפרי החוק".

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש במוצרים מזויפים העלולים לפגוע בבריאות הציבור ומזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת בלבד ובאישור רופא. במידה וקיים חשד לשיווק תרופות ותכשירים מזויפים או שקיימות תופעות לוואי משימוש בהם, ניתן לדווח לאגף לאכיפה ופיקוח בדוא"ל [email protected].

משרד הבריאות טורקיה תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד