כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הפוליטיקאים מגיבים: "לא פוסלים כיבוש הרצועה"

בנט: "לא הייתה ברירה, אין הגבלת זמן למשימה" • אלקין: "יוצאים לקרב נגד המרצחים" • ארה"ב תומכת; אבו מאזן מגנה

הפוליטיקאים מגיבים: "לא פוסלים כיבוש הרצועה"

בימין מיהרו הערב (ה) הגיב בחיוב לכניסתם של כוחות צה"ל לרצועת עזה:

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הבהיר: "לא הייתה ברירה אלא להיכנס לרצועה. כל שרי הקבינט תמכו בהחלטה. אין הגבלה לא על הזמן ולא על היקף המשימה. אנחנו לא פוסלים את כיבוש הרצועה. כל האופציות על השולחן".

גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין, אמר הערב כי "חובתה הבסיסית של כל ממשלה, לעשות הכל כדי להגן על בטחון אזרחיה. אני מחזק את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו, שפעם נוספת נאלצים לצאת לקרב כנגד מרצחים שפלים. חיילנו מחרפים את נפשם כדי להגן על אזרחינו בשעה שחמאס לוקח את תושבי עזה כבני ערובה ומשתמש בהם צורה צינית כמגן אנושי".

הרמטכ"ל בני גנץ ציין לפני הכניסה כי "נצא למתקפה משולבת בה ניתן את כל העוצמה".

גם באופוזיציה מיהרו להגיב:

ח"כ אלי ישי הגיב: "אנחנו מתפללים כולם שהחיילים יצליחו במשימה. לא משנה דעות של אף אחד, אנחנו עם שיודע להתלכד בימים האלה. כולם יודעים איך זה מתחיל, אבל אף אחד לא יודע איך זה נגמר. הצבא תמיד מגיש כמצה אופציות אך יודעים שאפשר להתגלגל תמיד מאחת לשניה".

גם ח"כ שלי יחימוביץ מיהרה להעניק גב לממשלה ולצבא.

ארה"ב תומכת, אבו מאזן מגנה
הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, דורש מישראל להפסיק את תוקפנותה. בשיחה עם עיתונאים בקהיר אמר עבאס כי הפעולה הקרקעית "תוביל לעוד שפיכות דמים ותקשה על המאמצים להגיע להפסקת אש". לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית ופא, עבאס צפוי לצאת היום לטורקיה לקדם את המגעים להפסקת אש.

שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, שוחח אתמול עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר כניסת כוחות צה"ל לרצועה ולחץ עליו לא להרחיב את המבצע מעבר לפגיעה במנהרות. נתניהו תיאר את המנהרות של חמאס כ"איום מידי", וקרי מצדו הדגיש כי ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול איומי טרור מסוג זה. עם זאת, שר החוץ הוסיף כי "זו צריכה להיות פעולה ממוקדת נגד המנהרות", והדגיש כי יש להימנע מהסלמה נוספת ולשוב בהקדם האפשרי להפסקת האש שהושגה ב-2012.
צהל רמטכל כניסה בנט אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד