י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

מתעקשת לחלל: ת"א תעביר חוק "מרוכך"

אחרי החלטתה שלא לעתור נגד הוראת סער לסגור המכולות בשבת, מנסה עיריית תל אביב להעביר חוק שונה ממה • יעזור?

עיריית תל אביב, פלאש90
עיריית תל אביב, פלאש90

מנסה ללכת בין הטיפות? לאחר שעיריית תל אביב הודיעה כי לא תעתור נגד החלטתו של שר הפנים גדעון סער שלא לאשר את סעיפי חוק העזר המתיר פתיחת מרכולים בשבת הגישה היום העיריה את הצעת חוק חדשה שנועדה בעצם להיות גירסה מרוככת של החוק הקודם של קיבל את אשורו של החוק.

החוק אותו הגישה העיריה מנסה למעשה להתיר פתיחה של מספר גדול יותר של חנויות משהתיר השר אך תוך הקפדה על מספר קריטוריונים שיגבילו את כמות ואופי החנויות שיפתחו בשבת. בכך בעצם משקפת העיריה את האיזון אותו יצר סער בהחלטתו אך מנסה "למתוח" את גבולות האיזון בין ערכי השבת לדרישת חלק מהתושבים לפתיחת המרכולים.

הקריטריונים אותם קבעה העיריה לפתיחת חנויות מתבססים על חלוקה לאזורים עירוניים וקביעת מכסה אזורית למספר ההיתרים, על בסיס קריטריונים ספציפיים. ההיתרים לפתיחת בתי העסק יינתנו לתקופה של שנתיים, יהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה. בנוסף, מוצע כי ייקבע מנגנון הגרלה או תורנות בין מבקשי ההיתרים, במקרה בו הוגשו יותר בקשות מהמכסה.

סעיפים נוספים בחוק קובעים כי , בחלוקת ההיתרים תינתן עדיפות למרכולים וקיוסקים בצירים ראשיים, מרכזים ומסחריים, בהם קיימת בד"כ פעילות ענפה בשבת. מה שיאפשר לשמור על צביונן של שעונות המוגדרות כבעלי אופי דתי.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי "ההצעה היא חלק מעמדתה העקרונית של מועצת העיר המבקשת לשמור על צביונה של השבת בעיר והמשך מתן השירותים הנדרשים לתושבים כפי שנתנו לאורך השנים". לצד זאת הבהירו בעיריה, כי במצב הנוכחי ימשיכו לאכוף את החלטת השר סער ולפעול כנגד חנויות שיפרו אותו.
שבת תל אביב סער בגץ החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד