כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה מזה 4 שנים

שגרירת ישראל הגישה את כתב ההאמנה לנשיא ארדואן

שגרירה ישראלית בטורקיה הגישה כתב אמנה לנשיא טורקיה ארדואן. זאת לאחר למעלה מ-4 שנים בהן לא היה שגריר ישראלי במדינה

שגרירת ישראל הגישה את כתב ההאמנה לנשיא ארדואן
לילה סגול בשגרירות ישראל באנקרה צילום: שגרירות ישראל באנקרה

שגרירת ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, הגישה היום (שלישי) את כתב האמנה שלה לנשיא הטורקי ראג'פ טאיפ ארדואן. הגשת כתב האמנה מגיעה לאחר למעלה מ-4 שנים בהן לא כיהן שגריר ישראלי בטורקיה.

השגרירה אירית ליליאן: "היה זה מעמד מרגש וממלא את הלב בתקווה. כולנו ציפייה כי תהליך ההתקרבות המדינית בין ישראל לבין טורקיה יתגבר, יתרחב וישתרע על תחומים רבים של שיתוף פעולה. לטובתנו, לטובת הרפובליקה של טורקיה ולטובת האזור כולו. כאן נהוג לומר אינשאללה ולקוות שאכן יעלה רצון".

טקס הגשת כתב האמנה מתקיים על רקע התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה בשנה האחרונה, וזאת לאחר נתק ממושך בארבע שנים האחרונות. בתחילת החודש הגיש השגריר הטורקי טורונלאר את העתק כתב האמנתו במשרד החוץ לראש הטקס והוא צפוי בקרוב להגישו בטקס רשמי לנשיא יצחק הרצוג.

כזכור באוגוסט האחרון בעקבות שיחת ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן - ישראל וטורקיה החזירו שגרירים וקונסולים כלליים. בהמשך לסיכומים, אשר הושגו בעת ביקור ראש הממשלה יאיר לפיד באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו, ובהמשך לשיחת ראש הממשלה לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה - החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא.

טורקיה שגריר טורקיה שגרירות ישראל רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד