כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מייסד ומנכ"ל 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין בדיון בוועדת הכספים: "אל תתנו לנו להיות מושפלים"

הרב יהודה מרמורשטיין מנכ"ל 'עלה' הופיע יחד עם גורמים נוספים בדיון מיוחד שהתקיים בנוגע לתקצוב גני הילדים בחינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר * ח"כ הרב ינון אזולאי אמר בוועדה:  "מה שאתם עושים ב'עלה', זה ממש מסירות נפש"

מייסד ומנכ"ל 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין בדיון בוועדת הכספים: "אל תתנו לנו להיות מושפלים"
עלה - דיון בועדת הכספים צילום: ערוץ הכנסת

בדיון מיוחד של ועדת הכספים השתתף מייסד ומנכ"ל 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין והציג את האתגרים והקשיים שעוברים על המוסדות המטפלים באוכלוסיית הילדים והאנשים עם  המוגבלויות.

היה זה דיון מיוחד שעסק בתקצוב גני הילדים בחינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי. ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ הרב משה גפני, דנה בנושא בהשתתפות גורמים במשרד החינוך, מפעילי מוסדות המוכש"ר והורים לילדים הלומדים במוסדות אלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "היו כמה בקשות, גם שלי, לדון בנושא הזה, קיימנו הרבה ישיבות על הנושא. משרד החינוך אמר לנו שהוא מבצע את הדברים, וקיבלנו תלונות שדברים לא מתבצעים, והישיבה באה לברר את התלונות".

הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה' אמר בדיון: "אנחנו נדרשים לעשות עבודה, אנחנו למעשה הזרוע הביצועית של הממשלה, של המדינה. אני פתחתי בתחילת השנה על פי בקשת המשרד כיתת מונשמים, מגיעים 6 ילדים מ-6 רשויות עם מלווה צמוד, אח צמוד, ואני נותן גננת ושלוש סייעות - פי שניים ממה שהממשלה  נותנת. למה אנחנו צריכים להיות כמו עניים בפתח? בואו תקיימו את הישיבה אצלנו בעלה. תתנו מה שמגיע ובכבוד, אל תתנו לנו להיות מושפלים".

ח"כ הרב ינון אזולאי, חבר בוועדת הכספים אמר, כי "מה שאתם עושים ב'עלה', זה ממש מסירות נפש. זה להיות שם ולהתרגש, אני הייתי בסיור שם. כל עובד ועובדת שם נותנים את הנשמה. רואים שאתם עושים מעל ומעבר".

חלק מבעלי הנציגויות בירכו על החלת אופק חדש על מוסדות המוכש"ר, אך כולם הצביעו על כך שצד כך, בסעיפים רבים נופלים גני המוכש"ר בין הכיסאות בהשוואה לגני החינוך המיוחד בחינוך הכללי. כך הציגו כי ישנם פערים בתקצוב סעיפים שונים בשכר הגננות, ותקצוב גני המוכש"ר, בהם התקצוב נעשה באופן ממוצע בכל בעלות, ולא באופן ספציפי לעניין כל גננת וגן בדומה לחינוך הכללי.

יו"ר הוועדה הרב גפני סיכם את הדיון, וקרא לעבור לשיטת תקצוב פרטנית גם בגני החינוך המיוחד במוכש"ר, בדומה לחינוך הכללי: "אני משבח את משרד החינוך שעבר לאופק חדש בגני הילדים בחינוך המיוחד, לצד כך, הדרישה של כל חברי הוועדה, שנעבור לשיטת תקצוב מסודרת, אני לא רוצה לקיים עוד דיונים על העניין הזה. תעברו לשיטה הצודקת והנכונה, אנחנו עוסקים בילדי חינוך מיוחד, אני מבקש תשובה בתוך שבוע, שנדע איפה אנחנו עומדים".

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד