כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בפריסה ארצית

אלפי יחידות דיור ייבנו לטובת הקשישים בישראל

משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון חתמו על הסכם עם הסוכנות היהודית להקמת בתי דיור מוגן ציבורי לקשישים בהיקף כולל של 3,000 יחידות דיור, כאשר בשלב הראשון יבנו 1,500 יחידות  

אלפי יחידות דיור ייבנו לטובת הקשישים בישראל
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר עבודת מטה מקצועית של משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון והסוכנות היהודית, חתמו הצדדים על הסכם להגדלת מלאי הדיור הציבורי בפרויקט משותף לממשלה ולסוכנות. על פי ההסכם, ייבנו בשלב הראשון 1,500 יחידות דיור המיועדות לקשישים הזכאים לדיור ציבורי, ובהמשך יהיה ניתן להגדיל את ההסכם ב- 1,500 יחידות דיור נוספות.

הסכם זה הוא המשך ישיר של הסכם דומה שנחתם עם הסוכנות היהודית בשנת 2016, במסגרתו נבנו כ- 2,650 יחידות דיור והוא אבן דרך משמעותית בשיתוף הפעולה של הממשלה עם הסוכנות היהודית.

על פי ההסכם, הדירות שייבנו בפריסה ארצית, ינוהלו על ידי הסוכנות היהודית באמצעות חברת עמיגור, תוך מתן שירותים חברתיים איכותיים ודאגה לרווחת הדיירים.

בתי הדיור המוגן ימוקמו בפריסה ארצית במגוון ערים ובין היתר בנוף הגליל, באר שבע, נתיבות, רעננה, חדרה, לוד, תל אביב ועוד.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין הגיב: "הסכם לבניית 3,000 יחידות דיור ציבורי לקשישים שחתמנו הוא צעד חשוב להגדלת המלאי לדיור הציבורי. קשישים נזקקים הם האוכלוסייה החלשה ביותר במדינת ישראל והם מהווים כשני שליש מכלל הממתינים לדיור ציבורי, ולכן הפרויקט החדש עם הסוכנות היהודית ועמיגור זה צעד חברתי מהמדרגה הראשונה".

 

קשישים דיור מוגן יחידות דיור משרד האוצר משרד הבינוי והשיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד