י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החיזבאללה כועס

בקבוק תבערה הושלך לעבר תחנת טלוויזיה בתגובה לתוכנית סאטירה

אלמונים השליכו בקבוק תבערה לעבר בניין תחנת טלוויזיה בביירות. כוחות הביטחון בודקים את מצלמות האבטחה של התחנה כדי להעמיד לדין את העבריינים | הזורקים: פעילי חיזבאללה שלא ממש סופרים את המשטרה הלבנונית

בקבוק תבערה הושלך לעבר תחנת טלוויזיה בתגובה לתוכנית סאטירה
מקום זריקת בקבוק התבערה צילום: צילום מסך

אלמונים השליכו אתמול (שלישי) בקבוק תבערה לעבר בניין תחנת NewTV בביירות. כוחות הביטחון בודקים את מצלמות האבטחה של התחנה כדי להעמיד לדין את העבריינים שמשתייכים לחיזבאללה.

על פי הדיווח בלבנון, לפני כשבוע ערוץ NewTV שידר קליפ סאטירי בתוך תוכנית פוליטית שבועית. הקליפ התייחס להתקפה על רכב יוניפי"ל בדרום לבנון ולמותו של חייל שלום מהכוח האירי.

תומכי חיזבאללה נעלבו מהקליפ ופתחו בקמפיין ברשתות החברתיות נגד ערוץ NewTV, עורכת החדשות של התחנה מרים אל-בסאם, מנחת התוכנית דליה אחמד והקומיקאית ג'ואנה קראקי. בקמפיין השתתף ג'וואד חסן נסראללה, בנו של מנהיג חיזבאללה. בקליפ המשתתפים לגלגו על חיזבאללה ועל לבנונים משתפי פעולה עם חיזבאללה.

התקרית הידרדרה למשבר עדתי עם התערבותה של המועצה השיעית האסלאמית העליונה, אשר גינתה "השמצות, מידע מוטעה, והשמצות המכוונות לקהילה האסלאמית השיעית במסווה של מופעים סאטיריים".

המועצה אמרה שהיא תטיל על צוות NewTV אחריות באמצעים משפטיים מכיוון שהם מסתתרים מאחורי הסיסמה של חופש הביטוי לפגוע בכבודם של אנשים. חבר הפרלמנט של חיזבאללה, איברהים אל-מוסאווי, קרא לרשויות לנקוט בצעדים משפטיים כדי להבטיח שכל הערוצים יעמדו בחוקים וכן בחובות המוסריות והלאומיות.

מנגד, ראש הממשלה לשעבר פואד סניורה גינה את המתקפה על בניין NewTV. "חלקם אימצו אמצעים כאלה כדי להפחיד מוסדות תקשורת, וכוחות הביטחון חייבים לחשוף את העבריינים ולחייב אותם לשאת באחריות, ולא לאפשר להתקפה כזו לחזור על עצמה", אמר. ערוץ NewTV היה נתון בעבר להתקפות מצד תומכי תנועת אמל לאחר שהערוץ מתח ביקורת על תפקודו של ראש התנועה, יו"ר הפרלמנט, נביה ברי, במהלך הפגנות ב-2019. הערוץ לא חס על חיזבאללה, הוא גם מתח ביקורת על נסראללה.

בקבוק תבערה חיזבאללה ביירות סאטירה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד