כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זה העונש שספגה

החברה איימה על הקמעונאי שלא למכור בזול מידי

חברת אנרג'ים, יבואנית ציוד הספורט, שקבוצת פוקס התכוונה לרכוש אותה, נקנסה ב-1.65 מיליון שקל, בגין התערבות במחירי קמעונאים | החברה חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם לאוצר המדינה את הקנס שהוטל עליה

החברה איימה על הקמעונאי שלא למכור בזול מידי
pexels

חברת אנרג'ים, יבואנית ציוד הספורט, נקנסה ב-1.65 מיליון שקל, בגין התערבות במחירי קמעונאים.

החברה חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם לאוצר המדינה את הקנס שהוטל עליה. יש לציין כי הצו המוסכם מפורסם להערות הציבור למשך 30 ימים בטרם יוחלט אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות.

במסגרת הצו המוסכם, אנרג'ים הודתה כי הפרה סעיף לחוק התחרות הכלכלית, בכך שהתערבה במחירי מינימום שבהם יפרסמו ויימכרו קמעונאים את המוצרים שלה. כמו כן, הודתה החברה כי השיבה באופן חלקי לדרישת המדינה לשלוח נתונים על החברה, וזאת בניגוד להוראות החוק.

הממונה על התחרות התחייבה שלא לנקוט צעדי אכיפה נוספים כנגד אנרג'ים או מי מטעמה בגין שתי ההפרות המתוארות, נוכח הודעת אנרג'ים על הפסקת ההתערבות במחירים ובכפוף להפסקתה בפועל.

מדובר בפעולת האכיפה השניה אותה נוקטת הממונה השנה בגין התערבות במחירי קמעונאים לאחר שמוקדם יותר השנה הוטלו עיצומים כספיים על יבואנית כלי העבודה ארגנטולס בע"מ ונושאי משרה בה שקבעה למפיצים את מחירי מוצרי המותג מקיטה. בכך משתקפת גישה מחמירה יותר במדיניות הרשות כלפי הסדרי הכתבת מחיר שעשויים לעורר חששות תחרותיים. 

 

 

צרכנות לקוחות עושק לקוחות תחרות קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד