כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחסנים תת קרקעיים

אוקראינה החרימה יותר מ-160,000 טונות של עפרות

אוקראינה החרימה נכסים בשווי 54 מיליון דולר של אוליגרך רוסי מקורב לקרמלין. החברה של האוליגרך ניסתה להעביר עפרות ברזל באופן בלתי חוקי לרוסיה לצורכי התעשייה המתכתית שלה ומפעל הצבאי-תעשייתי שלה

אוקראינה החרימה יותר מ-160,000 טונות של עפרות
עפרות ברזל צילום: שירות הביטחון האוקראיני

אוקראינה החרימה יותר מ-160,000 טונות של עפרות ברזל חומר הגלם להפקת ברזל שאוחסנו במחסנים תת-קרקעיים בכמה מנמלי הים של אוקראינה, כך דיווח שירות הביטחון של המדינה (SBU). הנכסים שנתפסו, בשווי של כ-54 מיליון דולר, היו שייכים לחברה בבעלות אלישר אוסמנוב, אוליגרך רוסי מהמעגל הפנימי של הקרמלין, לפי רשויות החוק.

שירות הביטחון פרסם, כי החברה של אוסמנוב ניסתה להעביר עפרות ברזל באופן בלתי חוקי לרוסיה לצורכי התעשייה המתכתית שלה ומפעל הצבאי-תעשייתי. עם זאת, משרד התובע הכללי, שבהנחייתו מתבצעת החקירה, סתרה את הצהרת שרות הביטחון, ומסרה כי החומרים לא אמורים להיות מועברים לחו"ל.

במקום זאת, "ישות משפטית הרשומה במדינה של האיחוד האירופי, יחד עם חברות רוסיות המזוהות עם אוסמנוב" שלח את הסחורה לעסקים אוקראינים מבלי לשלם תשלומי מכס ומיסים. הם השתמשו במנגנון עוקף תשלום מסים. "בדרך זו גרמה החברה של אוסמנוב להפסדים של יותר מ-3.2 מיליון דולר למדינה האוקראינית" הוסיף משרד התובע הכללי.

אתר Kyiv Independent דיווח כי משרד התובע הכללי נשאל לגבי הסתירה בשני הדיווחים, מערך הדוברות של משרד התובע הכללי לא ידע להסביר זאת. גם דובר שירות הביטחון האוקריאני לא הגיב על כך. לאחר שהחלה הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר, על אלישר אוסמנוב הוטלו סנקציות על ידי אוקראינה, ארה"ב והאיחוד האירופי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברזל מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד