ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר מעצר 7 בריטים

חברת הפרלמנט מייעצת למערביים לעזוב את איראן

יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים הבריטי, אמרה כי המשטר האיראני הראה כי הוא "יעצור אנשים בשמחה". המשטר מבקש להאשים מדינות זרות בהסלמה בהפגנות נגד הממשלה. "אם הייתי אזרחית זרה באיראן, הייתי בהחלט עוזבת"

חברת הפרלמנט מייעצת למערביים לעזוב את איראן
הפגנה באיראן צילום: Iran International

חברת פרלמנט בריטית בכירה מייעצת לכל הבריטים ולאזרחי מדינות המערב לעזוב את איראן מיד, מכיוון שהרפובליקה האסלאמית עצרה שבעה אנשים עם קשר לבריטניה.

אלישיה קרנס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים הבריטי, אמרה כי המשטר האיראני הראה כי הוא "בשמחה יעצור אנשים, כיוון שהוא מבקש להאשים מדינות זרות בהסלמה בהפגנות נגד הממשלה".

בהצהרה ביום שני האחרון, משמרות המהפכה אמרו כי הם עצרו שבעה אנשים בעלי "קשרים ישירים" לבריטניה במחוז קרמן, כולל כמה אזרחים איראניים בעלי אזרחות כפולה, משמרות המהפכה גם טענו כי הרשת, שכינתה את עצמה 'זגרוס', פעלה תחת הדרכה ישירה של גורמים בבריטניה כדי לארגן ולבצע "מזימות חתרניות" במהלך ההפגנות המתמשכות נגד המשטר האיראני. כלי תקשורת ממלכתיים באיראן טוענים כי שבעת האנשים שנתפסו נעצרו בעת שניסו להימלט מהמדינה.

"אם הייתי אזרחית זרה בריטית באיראן, הייתי בהחלט עוזבת, כי יש ראיות שהם ישתמשו בהם בכל משחק שהם יכולים והם יתמודדו עם דיכוי אכזרי. אני מעודדת כל מי שהוא מערבי לנסות לעזוב את איראן" אמרה אלישיה קרנס.

משרד החוץ של איראן טען כי מעצרים של אזרחים הקשורים לבריטניה הוכיחו כי לונדון מילאה "תפקיד הרסני" בהפגנות האחרונות באיראן. משרד החוץ הבריטי אמר כי הוא מבקש מידע נוסף מגורמים רשמיים איראנים על דיווחים לפיהם אזרחים בריטים-איראנים כפולים נעצרו.

בעקבות ההנחיה של המנהיג העליון עלי חמינאי, גורמים רשמיים איראנים טוענים כי ההפגנות המתמשכות נגד הממשלה ברחבי איראן - שהחלו על ידי מוות במעצר של מחסה אמיני בת ה-22 מופעלות על ידי אויבים זרים. אמיני נעצרה בגין אי כיסוי ראש כפי שדורשים האייתולות.

איראן בריטניה הפגנות הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד