כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההסכמים הוגשו לכנסת

קווי היסוד של הממשלה: עדיפות לפסקת התגברות ותיקון האיזון בין הכנסת לבג"צ

בראש סדר העדיפויות של הממשלה שתושבע מחר יקדמו את פסקת ההתגברות, חוק יסוד החקיקה ורפורמות נוספות. "כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוק יסוד, עדיפות מוחלטת ומלאה בעבודתם הקואליציה". המסמכים כבר הוגשו לכנסת

קווי היסוד של הממשלה: עדיפות לפסקת התגברות ותיקון האיזון בין הכנסת לבג"צ
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

לקראת פרסום ההסכמים הקואליציוניים שהונחו על שולחן הכנסת, נחשף גם נספח כללי העבודה בכנסת ה - 25 ובממשלה ה - 37 שמביא הצצה על פעילות המסתמנת של הממשלה שתושבע מחר.

לפי הממסך עליו חותמים השותפות, נקבעו כללי העבודה בין סיעות הקואליציה, בהם יינתנו הסמכויות ליושב ראש הקואליציה שכנראה יהיה חבר הכנסת אופיר כץ, וגם סוכמו דרכי הגשת החוקים שלא יביאו למשבר בין מרכיבי הקואליציה של ממשלחת הימין.

בראש הסיכומים עומדים החוקים העוסקים בתיקון מערכת המשפט, במסמך נכתב "חוקי יסוד חדשים או שינוי בחוקי יסוד קיימים, יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת הנהלת הקואליציה ובהסכמת כל אחת מסיעות הקואליציה. היה והצבעה תועלה בניגוד לאמור, יצביעו סיעות הקואליציה נגדה".

לפי ההסכמה "כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוק יסוד, כפי שיוצעו על ידי שר המשפטים, ושיעסקו בין היתר, בהסדרת מערכת היחסים שבין הרשויות ובהסכמותיהם , ובפרט במערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט ובית המשפט העליון. כל זאת לשם השבת האיזון הראוי בין הרשויות".

לפי הסיכום, חוקים בנושא זה יקבלו עדיפות על פני שאר החוקים, "החקיקה כאמור תכלול גם חקיקת חוק יסוד: החקיקה ופסקת ההתגברות. כל הצעות החוק שעניינן הנושאים הנזכרים בסעיף זה תקבלנה עדיפות מוחלטת ומלאה בעבודתם הקואליציה", נכתב.

קווי יסוד פסקת התגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד