כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תתכוננו להיפרד מהאוטובוסים שהתרגלתם לנסוע איתם

סבב תמיכה נוסף של המשרד להגנת הסביבה ל-14 חברות היסעים ותחבורה ציבורית לרכישת אוטובוסים חשמליים בסכום של כ-24 מיליון ₪ | עם השלמת המהלך, תמיכת המשרד תסתכם בכ-108 מיליון ₪ לרכישת כ-450 אוטובוסים חשמליים | החל משנת 2026, כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיֵירכשו יהיו מאופסי פליטות

תתכוננו להיפרד מהאוטובוסים שהתרגלתם לנסוע איתם
אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

יש זוכים בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה: המשרד יתמוך ב-14 חברות היסעים ברכישת אוטובוסים חשמליים מאופסי פליטות בסך כולל של 24 מיליון ₪. תמיכה זו מצטרפת לתמיכות קודמות של המשרד בהיקף של כ-84 מיליון ₪ לרכישת אוטובוסים חשמליים. עם השלמת המהלך, תמיכת המשרד תסתכם בכ-108 מיליון ₪ לרכישת כ-450 אוטובוסים חשמליים.

תמיכה זו מתמקדת באוטובוסים הבין-עירוניים, באוטובוסים זעירים ובמגזר ההיסעים, פונה לחברות היסעים פרטיות ותאפשר לחברות לרכוש כ-155 אוטובוסים חשמליים חדשים. אלו יצטרפו לעוד כ-300 אוטובוסים מאופסי פליטות (אוטובוס חשמלי או אוטובוס מונע מימן) אשר נרכשו בסיוע קודם של המשרד להגנת הסביבה. בחברות שיזכו לתמיכה 12 חברות היסעים פרטיות. 

חשוב להדגיש כי רכבי דיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראיים לכ-80% מזיהום האוויר מתחבורה המשפיע על איכות האוויר בערים. רוב האוטובוסים המופעלים כיום בידי חברות התחבורה הציבורית וחברות ההיסעים מונעים בדיזל. דיזל גורם לזיהום אוויר המורגש בעיקר במרכזי הערים ובריכוזי אוכלוסין. מַעבר לנסיעה באוטובוס חשמלי מפחית את פליטות גזי החממה בכ-60% לעומת אוטובוס מונע בדיזל, מצמצם את זיהום האוויר ומפחית את מפגעי הרעש הנגרמים מתחבורה.

למעשה, עד כה נרכשו בישראל כ-350 אוטובוסים חשמליים בתמיכת המשרד. התמיכות התמקדו בתחבורה הציבורית העירונית ואפשרו תמיכה בכ-300 אוטובוסים חשמליים עירוניים, מתוכם יותר מ-200 כבר נוסעים בכבישי ישראל והחליפו אוטובוסי דיזל מזהמים. 

יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה קבע בהוראות למפעילי תחבורה ציבורית יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות, כדי שהחל משנת 2026, כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיֵירכשו יהיו מאופסי פליטות. 

 

חשמלי אוטובוס חשמלי תחבורה תחבורה ציבורית נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד