כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לא ייאמן

מסית החרדים עשוי לזכות בתקציב חברה המתפרנסת מהמגזר החרדי

יו"ר מקאן תל אביב ישראל אילן שילוח, שידוע בעיקר בזכות התבטאויותיו הארסיות כלפי המגזר החרדי עשוי לזכות בתקציב הפרסום של 'מכבי שירותי בריאות' המשרתת רבבות חרדים | מקאן אחראית בין היתר לתקציב הפרסום של חברות רבות במשק, ביניהן תנובה, אל על, בנק לאומי ועוד

מסית החרדים עשוי לזכות בתקציב חברה המתפרנסת מהמגזר החרדי
אילן שילוח\\חרדים חבושים במסכות צילום: מתוך הטוויטר\\דישי, פלאש 90

זעם בציבור החרדי, הסתה – לא על חשבוננו: הכירו את אילן שילוח: בכובעו האחד יו"ר קבוצת פרסום שעשויה לזכות בתקציב הפרסום של 'מכבי שירותי בריאות' המשרתת רבבות חרדים, ובכובעו השני צייצן טוויטר ארסי התוקף את הציבור החרדי ומסית נגדו בחריפות באופן קבוע.

בתקופה האחרונה גוברת ההסתה נגד הציבור החרדי, בפרט מאז פרסום תוצאות הבחירות ופרסומן של דרישות שונות במו"מ הקואליציוני של המפלגות החרדיות, כשחלקן מפורסמות באופן מעוות. במקביל, בתזמון מפתיע, מתפרסמות סדרת כתבות המצביעות כביכול על תקצוב עודף לילדים חרדים, תשלומי מס נמוכים של הציבור החרדי ועוד כהנה וכהנה. לא פלא אם כן שחרדים רבים מתלוננים על תקריות של שנאה כלפיהם ברחוב, כולל אותה תקרית בולטת בה אישה, תושבת רמת גן, גידפה ילדות חרדיות וכינתה אותן - 'טרמיטים'.

'החרדים בוזזים את המסים של החילונים"/מתוך הטוויטר של שילוח 

קבוצה נרחבת של אנשי תקשורת חרדיים החליטה שלא לשתוק ולהילחם בהפצת הפייק ניוז ובהשמצות. בין השאר, סימנו שם מספר דמויות מובילות בקמפיין ההתססה והשנאה, כולל אחת שכבר עלתה לכותרות בעבר בהקשרים אחרים – אילן שילוח, יו"ר קבוצת 'מקאן אריקסון', חברת פרסום שמרבית הכנסותיה מגיעות מחברות המתפרנסות מרבבות חרדים.

סערת שילוח: תגובות במערכת הפוליטית; קריאה לחרם צרכני

מאז הבחירות, מרבה שילוח לצייץ בחשבון הטוויטר שלו ולתקוף את "צינורות השחיתות והכסף" ל"הליכוד, חרדים, ש"ס וציונות דתית", בציוץ בבוקר אחרי הבחירות כתב שילוח: "שחר של יום שחור. העם בחר בגזענים חרדים דתיים וביביסטים... ישראל צועדת לשלטון גברי, גזעני, חרדי/דתי".

חודש אחר כך מאיים שילוח: "אם עוברת פסקת התגברות ומעבירה פטור לגיוס חרדים: סירוב כל הורי ונערי החילונים להתגייס לצה"ל עד שיהיה שוויון מלא. אם יתנו קצבאות לאברכים ויעבירו בפסקת ההתגברות סטודנטים יסגרו כל האוניברסיטאות עד שגם הם יקבלו קצבת לימודים". ובציוץ נוסף הוא מציע לערוך סקר בו "ישאלו את הציבור: מי בעד אי שוויון שמאפשר לחרדים לא לשרת ולחייב חילונים לשרת? מי בעד לממן לימודים על חשבון חילונים משלמי מיסים חינוך בלי לימודי ליבה? מי בעד לממן על חשבון חילונים שכר לאברכים ולא לסטודנטים ולפגוע בעקרון השוויון?".

"העם בחר בגזענים חרדים"/מתוך הטוויטר של שילוח 

שילוח גם ביקר את 'חוק דרעי': "חוק דרעי שמאפשר למורשע בפלילים שלא יושב בכלא יוכל להיות חבר ממשלה היא למעשה המתווה לעסקת טיעון שביבי רוצה שבו יורשע בלי כלא ויישאר ראש ממשלה. זו המזימה של ביבי-דרעי. ברית המושחתים".

בשבועיים האחרונים העלה שילוח מדרגה ובשורה נוספת של ציוצים הוא תוקף את "ביזת המיסים של החילונים על ידי החרדים היא בלתי נסבלת", או בציוץ אחר הוא מציין שהממשלה החדשה תפעל ל"העברת כספי חילונים לחרדים שיוכלו לא לעבוד לא לשרת בצבא ולא ללמוד לימודי ליבה, ולקבל דירות על חשבון מיסי חילונים". או "זו ממשלת הגזענות היהודית המשיחית החרדית שמשמידה את מדינת ישראל הציונית הדמוקרטית שהוקמה לא על ידי חרדים ולא על ידי גזענים". והשיא: "החילונים הופכים לעבדי הגזע היהודי העליון במדינת הגזע היהודי העליון החרדית, דתית משיחית... זה יגמר במלחמת אחים ובמרד חילוניים".

"זה יגמר במרד חילונים"/מתוך הטוויטר של שילוח 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות הקרובים עשוי שילוח לזכות במכרז הפרסום של קופת חולים 'מכבי', המשרתת בנאמנות עשרות ומאות אלפי לקוחות חרדיים. בעקבות הדברים החמורים, מתגבשת פנייה של כמה אישי ציבור ל'מכבי' כדי לשקול את הדברים מחדש ולהימנע בפגיעה ברבבות לקוחות, פגיעה הכרוכה בהסתה חמורה נגדם. 

כדאי גם לזכור כי בעבר נתפס שילוח מספר פעמים באמירות אנטי חרדיות קשות, כולל כשהאשים את החרדים ב"ייבוא הקורונה מברוקלין" וכשטען בעבר כי "גדעון סער מכר את נשמתו לחרדים הפרזיטים".

 

מכבי שירותי בריאות מכרז אילן שילוח הסתה אנטי חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד