כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קשיים לא רגילים

"לא רציתי אפילו לדעת מה קרה לאבא שלי"

מגיל צעיר מתמודדת רחלי עם קשיים לא רגילים • בימים הקרובים היא עומדת להתחתן • בעיניה מרצד לו זיק קטן של תקווה, שאחרי החתונה היא תוכל לחיות חיים נורמליים • חייבים לעזור לה ולעוד 60 היתומים והיתומות המתחתנים בחודש טבת כדי שיצליחו להגשים את החלום • עמוד הישועות מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א מברך את התורמים בחתימת ידו: "יסיר הקב"ה מהם כל דאגה"

"לא רציתי אפילו לדעת מה קרה לאבא שלי"
בית חולים צילום: Uri Lenz/FLASH90

מגיל צעיר מאוד גדלה רחלי באווירה מתוחה ולא פשוטה בכלל. אבא שלה סבל ממחלה נפשית קשה, שגרמה להתפרצויות זעם בתכיפות גבוהה.

כדי לסייע לרחלי ולעוד 60 יתומי חודש טבת הקליקו כאן>>>

בכל פעם שזה היה קורה, נהגה אמא שלה להזמין את אחיו של אבא. הם היו באים ומרגיעים אותו, לפעמים היו צריכים להפעיל כח לשם כח.

היו תקופות שבהן הוא היה מאושפז, ואמא היתה בוכה הרבה על מר גורלה ועל רוע מצבה.

עד שיום אחד הודיעו להם שאבא נפטר. עד היום היא לא יודעת בדיוק מה קרה לו, ולמען האמת היא גם לא רוצה לדעת.

כדי לסייע לרחלי ולעוד 60 יתומי חודש טבת הקליקו כאן

מה שהיא כן יודעת זה שהן חיו בעוני מחפיר. אמא שלה, היא עצמה ושתי אחיותיה הקטנות. לא פעם הן רעבו ללחם! מדי תקופה עברו דירה לאזור אחר, זול יותר, מרוחק יותר, מנוכר יותר. לא היתה לה אפילו חברה אחת אמתית לאורך זמן, כי המיקום התחלף בקצב מהיר מכדי ליצור חברויות של אמת.

כשגדלה מעט, היא החלה לעבוד. היתה מסדרת מדפים בחנות סמוכה, בשעות הלילה כשהחנות היתה סגורה ללקוחות. כך הצליחה בגיל 13 ו-14 לסייע לאמה לפרנס את אחיותיה הקטנות. לאחר מכן החלה לעבוד גם בשעות היום ונשרה מהלימודים, כדי לשלם את החשמל והמים, את השכירות ואת הביגוד של אחיותיה הקטנות.

כשבאה בברית האירוסין, אמרו לרחלי שהיא יכולה לבקש עזרה מ'קופת העיר'. מהקרן המיוחדת ליתומים.

היא הייצבה לבקש עזרה, ועשתה זאת ביבושת. היא לא מתלונן, לא שקועה ברחמים עצמיים, היא עושה מה שצריך לעשות כדי לשרוד.

אבל בעיניים שלה היה ניצוץ קטן של תקוה. היא עומדת להתחתן, בקרוב תלבש את שמלת הכלולות הצחורה, נכון שהיא תהיה הכלה הרביעית או החמישית שתלבש אותה, נכון שהחתונה תהיה באולם צנוע במיוחד ותנאי הפתיחה שלה גרועים מאוד, אבל זה לא מפריע לה לקוות שאחרי החתונה הכל ישתפר, שהיא תתחיל את החיים ברגל ימין ותקים בית שמח ומאושר, בו שני ההורים בריאים ומתפקדים בעז"ה.

רחלי היא רק אחת מתוך 61 היתומים הנישאים בחודש טבת. 61 יתומים ויתומות שכל אחד ואחד מהם מגיע לחתונה שלו כשמאחוריו סיפור חיים מלא כאב וסבל, 61 יתומים שנושאים עיניים מקוות ליום החתונה, ומייחלים להתחלה חדשה, להקמתו של בית בריא שבו יש שני הורים, וילדים שמחים ומאושרים.

אנחנו חייבים לעזור להם להגשים את המשאלה, להעניק להם את היכולת לצעוד אל החופה, לסייע להם במימון הוצאות החתונה, כדי שיוכלו להתחיל את החיים ברגל ימין, בשעה טובה.

לרגל המגבית המיוחדת של 'קרן יתומי טבת', יוצא עמוד הישועות של דורנו, מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, בברכה מיוחדת לתורמים סך של 610 שקלים, עשרה שקלים לכל יתום, "יזכו במידה כנגד מידה, שיסיר הקב"ה מהם כל דאגה, ויצילם מכל צרה וצוקה, ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".

כדי לסייע לרחלי ולעוד 60 יתומי חודש טבת הקליקו כאן>>>

קופת העיר כלה יתומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד