כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשורה לעולם התורה

נועם סיכמו עם הליכוד: סוף לביקורת הדקדקניות בישיבות

בין נעם לליכוד סוכם על הורדה ברף הדקדקנות בביקורות שעורכות הרשויות בישיבות והן יושוו לביקורות באוניברסיטאות ובמכינות הקדם צבאיות

נועם סיכמו עם הליכוד: סוף לביקורת הדקדקניות בישיבות
בחורי ישיבה בבני ברק צילום: שוקי לרר

הסוף לביקורות הדקדקניות בעולם הישיבות: בהסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם סוכם לבחון מחדש את סוגיית הביקורות בישיבות. לפי הסיכום הביקורת יהיו קלילות יותר וזהות לפיקוח והבקרה הנהוגים במוסדות האקדמיים ובמכינות הקדם צבאיות. 

כיום הביקורות בישיבות הן חודרניות וחשדניות מאוד כלפי בחורי הישיבות. משרד האוצר שוכר משרד רואי חשבון והם אלו שעורכים את הביקורות בישיבות. הנציגים מגיעים בהפתעה ללא תיאום, ובנוסף, כל תלמיד ישיבה צריך לעבור בפני הבודקים ולהזדהות עם תעודת הזהות שלו שמוכיחה שהוא אכן לומד בישיבה. במשך השנים נשמעו תלונות כי הנציגים בוחרים להגיע דווקא בימים שבהם נעדרים חלק מהתלמידים.

יצוין כי במכינות הקדם צבאיות ובאוניברסיטאות אין ביקורת חודרנית כל כך, והביקורות שם הן כלליות. הנציגים בודקים שמוסד החינוך אכן קיים, ועורכים ביקורת כללית על התלמידים. כעת דורשת סיעת נעם להשוות בין הביקורות בישיבות לבין הביקורות במוסדות החינוך האחרים. 

במשך שנים רבות נשמעו בעולם הישיבות קריאות לשנות את ההליך החודרני. נציגי המפלגות החרדיות לא דרשו זאת במשא ומתן הקואליציוני, ומי שהפתיע עם הבקשה לשנות את ההליך הוא דווקא יו"ר נעם אבי מעוז. אם ההליך אכן ישונה ויושווה לאוניברסיטאות ומכינות קדם צבאיות תישמע אנחת רווחה גדולה מאוד בקרב עולם התורה.

אבי מעוז עולם הישיבות ביקורת בישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד