כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששים ממתקפה

איראן מאיימת על ישראל: אם תתקפו, למטוסים לא יהיה לאן לחזור

המשטר האיראני, שחושש מתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין, פרסם סרטון מאיים בו כביכול מתוארת התגובה האיראנית למתקפה ישראלית נגדם | מנהל ארגון "איראנים למען חירות": "טהראן יודעת שאם אי פעם יתקפו ישירות את ישראל, זה יהיה סוף המשטר שלהם"

איראן מאיימת על ישראל: אם תתקפו, למטוסים לא יהיה לאן לחזור
צילום מתוך הסרטון צילום: MEMRI

סרטון איראני מדגים כיצד "המשטר הציוני ערך עוד תרגיל משותף עם ארה"ב" כדי "לדמות מתקפה על מתקני הגרעין של איראן כמו אתר העשרת האורניום בנתנז". הכיתוב בסרטון מציגים איום: "בואו נניח שמטוסים ישראלים מצליחים להגיע לאתר הגרעין נתנז בחתיכה אחת, ובואו נניח שהם מצליחים להפציץ את הגודל הזה ולפגוע בו. גם אם יצליחו לעזוב את השמים של איראן בשלום, ייקח להם לפחות שעה לחזור לבסיסם הראשי במדינה הכבושה".

עוד נאמר בסרטון המאיים: "השאלה היא אם יישאר להם בסיס כלשהו לנחות בו". הסרטון שפורסם על ידי מכון MEMRI, מכון המחקר של המזרח התיכון לחדשות על המזרח התיכון ומעבר לו, מראה צילומים של טילים שנורים כביכול לעבר לתל אביב.

"כך ייראו הדקות הראשונות של התגובה האיראנית", אמר הכתב על רקע טילים שמתעופפים באוויר. "בתוך פחות משבע דקות, הטילים של כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה בדלק מוצק וטילים חדשים ביותר, ישמידו את מטרותיהם בדיוק רב, אם הם ישוגרו ממקום כמו נתנז".

עוד נאמר: "ברור שזו הדמיה של המתקפה. כאשר הגל הראשון של התקיפה יגיע ליעדו, הטילים האסטרטגיים של משמרות המהפכה יתודלקו בבונקרים תת-קרקעיות, ויהיו מוכנים לגל השני של התקיפה, הטילים האלה פוגעים במטרות שלהם במהירות גבוהה פי עשר ממהירות הקול, והם נושאים מטען של טון אחד".

הסרטון המפחיד מסתיים: "בגל השני אתר הגרעין בדימונה כמעט ייהרס, תל אביב תוחרב עד היסוד". ואז הקריין מציג את האייתוללה חמינאי, שכיהן כנשיאה השלישי של איראן בין 1981 ל-1989. ואומר, "אבל המשטר הציוני אינו גדול מספיק כדי להיחשב בין אויבי העם האיראני, אם הם יעשו אפילו את הטעות הקטנה ביותר, הרפובליקה האסלאמית תפיל את תל אביב וחיפה לקרקע".

בריאן לייב, מנהל ארגון "איראנים למען חירות", אמר לרשת 'ניוזמקס' האמריקאית, "טהראן יודעת שאם אי פעם יתקפו ישירות את ישראל, זה יהיה סוף המשטר שלהם. עם זאת, עלינו לקחת את האיומים הללו ברצינות והנשיא ביידן צריך לבוא עם הצהרה פומבית שמשדרת מסר ברור וחזק לטהרן שאמריקה עומדת לצד ישראל ואנחנו נגיב בכוח מוחץ נגד טהראן אם הם יתקפו את ישראל".

איראן תקיפה ישראלית גרעין איראני תקיפת בסיס איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד