כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קטסטרופה במדינה

בתי חולים ובתי הלוויות עמוסים: הנגיף מתפשט בסין

בתי חולים ובתי לוויות סיניים נמצאים תחת לחץ כאשר גל קורונה שוטף את סין. היקף ההתפרצות הניעו כמה ערים בסין לשקול להחזיר את חוקי הקורונה שבוטלו לאחרונה

חיטוי נגד קורונה בסין
חיטוי נגד קורונה בסין צילום: הרשות המקומית של העיר דאליין

סין החלה החודש לבטל את משטר הקורונה המחמיר ביותר בעולם של סגרים ובדיקות והגבלות, כדי לנסות להחזיר את הכלכלה החבוטה שלה למסלול הנכון.

הסרת ההגבלות הגיעה לאחר הפגנות ענק נגד ההגבלות, ועד מהרה הקורונה החלה להתפשט ללא פיקוח. בעקבות כך, מיליוני אנשים נדבקים ביום, כך על פי כמה מומחי בריאות בינלאומיים. המהירות שבה סין, המדינה הגדולה האחרונה בעולם שביטלה את חוקי הקורונה, הסירה את המגבלות, הותירה את מערכת הבריאות השברירית שלה בהלם.

בתי חולים ובתי לוויות סיניים נמצאים תחת לחץ כאשר גל קורונה שוטף את סין. היקף ההתפרצות הניעו כמה ערים בסין לשקול להחזיר את חוקי הקורונה שבוטלו לאחרונה.

צוותים בבית חולים גדול בעיר צ'נגדו שבדרום-מערב המדינה, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם "עסוקים מאוד" בחולי הקורונה. "אני עושה את העבודה הזאת כבר 30 שנה וזה הכי עמוס שהכרתי אותה אי פעם", סיפר נהג אמבולנס אחד מחוץ לבית החולים שסירב להזדהות.

ביום שלישי בערב היו תורים ארוכים במחלקת המיון של בית החולים ומחוצה לה ובמרפאה סמוכה. רוב המגיעים באמבולנסים קיבלו חמצן מחוסר נשימה. "כמעט כל החולים סובלים מקורונה", אמר אחד מאנשי צוות בית המרקחת במחלקה המיון.

לבית החולים אין מלאי של תרופות ספציפיות לקורונה והוא יכול לספק רק תרופות לתסמינים כמו שיעול, סיפר. החניונים מסביב לבית הלוויות דונגג'יאו, אחד הגדולים בצ'נגדו, היו מלאים. לוויות נערכו ללא הפסקה בימים האחרונים.

"אנחנו צריכים לעשות את זה בערך 200 פעמים ביום עכשיו", אמר עובד באחת מחברות שמספקות שירותי לוויה. "אנחנו כל כך עסוקים שאין לנו אפילו זמן לאכול. זה המצב, לפני זה היה בערך 30-50 ביום".

קורונה מתים סין לוויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד