כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המשטרה תתגבר כוחות

חשש מפריצה לתוך המשכן בזמן ההשבעה

בפגישה שנערכה הביע ח"כ יריב לוין בפני המפכ"ל שבתאי את חששו מפני "אירוע קפיטול 2" במהלכו מתנגדי הממשלה החדשה יפרצו לתוך המשכן או יחסמו את דרכי הגישה אליו בזמן ההשבעה מחר. יו"ר הכנסת המיועד אוחנה העלה את הצורך להיערך לאפשרות שח"כים ישתתפו בהפגנות

חשש מפריצה לתוך המשכן בזמן ההשבעה
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר הכנסת הזמני יריב לוין כינס היום (רביעי) ישיבה בלשכתו בכנסת, בה השתתפו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, קצין הכנסת ניצב יובל חן וגורמים נוספים במשטרה ובמשמר הכנסת - והעלה את החשש מ"אירוע קפיטול 2" במהלך השבעת הכנסת מחר. כך מדווח יקי אדמקר באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, בפגישה נכחו גם יו"ר הכנסת המיועד אמיר אוחנה ויו"ר הקואליציה הבא אופיר כץ, שהשתתף בפגישה בגלל שהוא צפוי לנהל מחר את ישיבת המליאה כמ"מ היו"ר. במהלך הפגישה העלה יו"ר הכנסת לוין את חשש מפריצה על ידי מתנגדי הממשלה העתידית לתוך המשכן, או חסימת דרכי הגישה אליו במועד ההשבעה וביקש לדעת כיצד ייערכו לכך.

עוד דווח, כי ח"כ אוחנה העלה את האפשרות שח"כים ישתתפו בהפגנות ושצריך לאפשר להם להפגין תוך שמירה על החוק. מצד המשטרה העלו חששות סביב חסימות כבישים ומניעת אפשרות של ח"כים להגיע למשכן בזמן הנדרש להשבעה. המשטרה תתגבר כוחות סביב למשכן הכנסת כחלק מהיערכות להפגנות.

אירועי "הקפיטול" ממנו חוששים לוין ואוחנה, התרחשו לאחר הפסדו של טראמפ בבחירות, אז תומכיו הסתערו על בניין הקפיטול בוושינגטון, ב-6 בינואר 2021. האירוע התחיל כעצרת מחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ותמיכה בנשיא היוצא דונלד טראמפ, אך הפך להתפרעות שבמהלכה מפגינים פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו אותו ופצעו שוטרים. במהלך ההתפרעות נהרגה מפגינה שנורתה על ידי משטרת הקפיטול, קצין במשטרת הקפיטול שהתעמת עם הפורצים לקה כעבור שעות בשבץ מוחי ומת למחרת, שלושה מפגינים נוספים מתו במהלך ההסתערות. כ-115 שוטרים ומאות אזרחים נפצעו במהלך ההסתערות.

מהומות הקפיטול מליאת הכנסת הכנסת יריב לוין אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד