כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מוכן לסכסוך"

ממשלת נתניהו: מלך ירדן מזהיר מפני 'קווים אדומים'

מלך ירדן אומר שהוא "מוכן לסכסוך" אם מעמדם של המקומות הקדושים בירושלים ישתנה. בעוד ישראל מתכוננת להשבעת הממשלה שכנראה תהיה הממשלה הימנית ביותר בתולדותיה, מלך ירדן שחושש ממעמדה של ירדן מאיים עם "סכסוך"

ממשלת נתניהו: מלך ירדן מזהיר מפני 'קווים אדומים'
צבא ירדן צילום: בית המלוכה הירדני

המלך עבדאללה מירדן אמר בראיון לבקי אנדרסון ברשת CNN, כי יש "חשש" בארצו לגבי אנשים בישראל "המנסים לדחוף לשינויים באפוטרופסות שלו על האתרים הקדושים למוסלמים ולנוצרים במזרח ירושלים הכבושה בידי ישראל", והזהיר כי יש לו "קווים אדומים".

"אם אנשים רוצים להיכנס איתנו לסכסוך, אנחנו די מוכנים", אמר. "אני תמיד אוהב להאמין בזה, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל יש לנו קווים אדומים מסוימים. ואם אנשים רוצים לדחוף את הקווים האדומים האלה, אז נתמודד עם זה".

ה-CNN מציין לקוראיו ולצופיו כי "ממשלתו הנכנסת של בנימין נתניהו צפויה להיות הימנית ביותר בתולדות ישראל והיא כוללת אישים שנויים במחלוקת שנחשבו פעם בשוליים הקיצונים של הפוליטיקה הישראלית. הדבר גרם לחששות לגבי הפוטנציאל להסלמה באלימות ישראלית-פלסטינית ולעתיד היחסים של ישראל עם שכנותיה הערביות ובעלות בריתה במערב".

"אנחנו צריכים להיות מודאגים מהאינתיפאדה הבאה", אמר המלך. "ואם זה יקרה, זו התמוטטות מוחלטת של החוק והסדר ולא הישראלים ולא הפלסטינים ייהנו ממנו. אני חושב שיש דאגה מכולנו באזור, כולל אלה בישראל שנמצאים על הצד שלנו בנושא הזה, כדי לוודא שזה לא יקרה".

הוא סירב לומר כיצד תגיב ירדן לשינויים במעמד המקומות הקדושים. "בסופו של יום, לעם הישראלי יש את הזכות לבחור את מי שהוא רוצה שיוביל אותם, אנחנו נעבוד עם כל אחד וכולם כל עוד נוכל לקרב אנשים", אמר.

מתוך אוכלוסיית ירדן המונה כ-10 מיליון איש, יותר ממחצית ממוצא פלסטיני, כולל יותר משני מיליון פליטים פלסטינים .

מלך ירדן CNN ממשלת נתניהו הר הבית אל אקצא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד