כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יפרסמו 'קול קורא'

רבני ארה"ב נגד שימוש בפלטפורמת מוזיקה חדשה

פלטפורמה חדשה בארה"ב שמתייגת את עצמה כאלטרנטיבה למוזיקה לא יהודית, הביאה את רבני לייקווד לצאת נגדה. רבני ארצות הברית וקנדה החסידיים כבר פרסמו 'קול קורא' נגד הפלטפורמה, בימים הקרובים יצטרפו גם רבני לייקווד הליטאיים

רבני ארה"ב נגד שימוש בפלטפורמת מוזיקה חדשה
24 six צילום: פלטפורמת 24 six

רבני לייקווד יפרסמו בימים הקרובים קול קורא נגד השימוש בפלטפורמת השירים 24Six. פלטפורמה חדשה עם מוזיקה ותוכניות המותאם מיוחד "למשפחה החרדית".

אתר Lakewood Alerts מדווח, כי ביום שלישי האחרון התקיימה בישיבת קטנה של לייקווד פגישה עם כל המנהלים של בתי הספר, ומוסדות חינוך נוספים של לייקווד, בה דנו בהוצאת קול קורא נגד הפלטפורמה. את המפגש הוביל ראש הישיבה הרב אריה מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת בית מדרש גבוה.

הקול קורא עשוי להתפרסם תוך ימים, לאחר שרבני הקהילות החסידיות כבר פרסמו קול קורא שאוסר להשתמש בפלטפורמה. הפלטפורמה קיימת למשפחות חרדיות, בפרסום של החברה נאמר: "פלטפורמת הבידור הראשונה לפי דרישה של משפחה היהודית, בהתאמה אישית על ידך, הבידור שאתה רוצה, השליטה שאתה צריך. משפחות יהודיות זקוקות לחוויית בילוי בטוחה, כשרה ונטולת בעיות. מקום שבו הם יכולים לגשת למוזיקה היהודית, סרטונים פודקאסטים פופולריים ביותר, שנבדקו כך שיתאימו לצריכה שלכם".

במודעה שפרסמו הרבנים החסידיים נאמר: "שימוש בפלטפורמה 24six מביא חורבן והרס לדור העתיד שלנו, ילד או בחור שקונה כזה דבר, זה כמו דקירה בדור העתיד שלנו".

בנוסף "קבוצת המודעות לטכנולוגיה" (TAG) של הציבור האורתודוקסי, פרסמה שאין גיבוי של רבנים. "טכנולוגיה דיגיטלית היא ניסוי חדש יחסית וככזה הפרמטרים להתמודדות איתה אינם מוגדרים בבירור", נכתב בהודעה. "כמו בתחומים רבים, מה שעשוי להועיל לאדם או לקהילה אחת עשוי להיות הרסני עבור האחר. מיותר לציין שהאנשים שמחליטים אילו התאמות או פשרות נחוצות כדי לעזור ליהודים להתגבר על האתגרים שלהם צריכים להיות הגדולים והמנהיגים שלנו, לא יזמים בעלי כוונות טובות ככל שיהיו".

קול קורא לייקווד הרב אריה מלכיאל קוטלר פלטפורמת דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד