כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רובים וחומרי נפץ

כמעט 20 שנות מאסר על תוכנית לחטוף את המושלת

גבר שתכנן להשתמש ברובים וחומרי נפץ כדי לחטוף את מושלת מישיגן, קיבל כמעט 20 שנות מאסר. הוא היה הנאשם הפדרלי האחרון שחיכה לגזר דינו

כמעט 20 שנות מאסר על תוכנית לחטוף את המושלת
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר שתכנן לנסוע מדלאוור למישיגן כדי לחטוף את מושלת מישגן, בבית הנופש שלה ולהתנקש בחייה, נידון ל-19 שנים ושבעה חודשי מאסר. הנאשם בארי קרופט, נהג משאית, דיבר על רצונו לגרום למלחמת אזרחים ונסע שוב ושוב לאימונים ומפגשי תכנון עם עבריינים נוספים בחודשים שלפני מעצרו.

הוא היה האחרון מבין מספר נאשמים שהורשעו בבית המשפט הפדרלי, והראשון לשמוע את גזר דינו. השופט רוברט ג'יי ג'ונקר מבית המשפט המחוזי הפדרלי במערב מישיגן גזר את עונשו ארבעה ימים בלבד לפני שהמושלת, דמוקרטית, הייתה אמורה להישבע לכהונה שנייה כמושלת.

בבית המשפט ביום רביעי אמר נילס קסלר, תובע פדרלי, לשופט כי הנאשם "פעל להוציא את הדחף האידיאולוגי שלו", וכי "התנהלותו דומה במובנים רבים לפעולות של טרוריסטים, הוא המנהיג הרוחני של הקבוצה הזו, התנועה הזו, כמו שייח' בדאעש", אמר קסלר. מאוחר יותר הוסיף כי "מה שדאעש או אל-קאעידה מכנים מוג'הדין, הוא קורא פטריוטיות".

מאז שנעצרו לפני יותר משנתיים, לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020, המקרה נתפס בעיני רבים כדוגמה לאיום הגובר של טרור פנים ימני קיצוני. חששות אלה הפכו מוחשיים יותר כמה חודשים לאחר המעצרים, כאשר תומכיו של דונלד טראמפ הסתערו על הקפיטול של ארה"ב וניסו למנוע את אישור הבחירות.

סוכנים סמויים הקליטו את קרופט מדבר על רצון להפיל את הממשלה ולפגוע בנבחרי ציבור, הם הלכו איתו לבקתת הנופש של המושל בצפון מישיגן, שם הוא אמר להם שהוא מתכנן להתנקש בה, קרופט השתתף גם באימונים עם נשק רב, ולטענת התובעים, תכנן לפוצץ גשר כדי למנוע משוטרים להגיע לזירת החטיפה.

קרופט "רצה לעשות יותר מאשר לחטוף את מושל מישיגן, או אפילו להרוג אותה", אמרו התובעים בהקראת גזר הדין, "הוא אמר, 'אני לא יכול לחכות למלחמה שתגיע לארץ הזאת', והתכוון לזה. רק מאסר עולם יכול לתת מענה הולם לפשעיו של קרופט ולהרתיע אותו ואחרים מלרדוף אחר חזונות אפוקליפטיים כאלה עבור ארצנו".

מישיגן חטיפה נסיון חטיפה רצח ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד