כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סיפור הזוי

צעיר ישראלי נעצר ברומניה ונשלח לבית יתומים

ישראלי פחות מגיל 18, עוכב בנמל תעופה ברומניה ונדרש להישאר במדינה בשל גילו. הוא לא יכול לצאת מהמדינה ללא הורה והוא נשלח לבית היתומים. משרד החוץ: "האירוע מוכר ועל פי החוק הרומני"

צעיר ישראלי נעצר ברומניה ונשלח לבית יתומים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

גל בשן נער ישראלי נשלח אתמול (רביעי) לבית יתומים ברומניה לאחר שהגיע לנמל התעופה במדינה בדרכו לישראל. לדברי הנער, הוא עצר ברומניה יחד עם חבריו, ופתאום איש צוות לקח אותו מהמקום, עיכב אותו והחל לומר לו שהוא לא יוכל לעזוב את המדינה ללא הורה מכיוון שהוא בן פחות מ-18, כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, גל שברשותו גם דרכון רומני, נדרש להישאר במדינה עד שאחד מהוריו יגיע מישראל כדי לקחת אותו, ובינתיים נשלח לבית יתומים במדינה. הוא סיפר כי אף אחד בבית היתומים לא יודע אנגלית, והתקשורת שלו נעשית דרך "גוגל תרגום".

במשרד החוץ מסרו לחדשות 12: "מרגע היוודע המקרה הבוקר, פעל קונסול ישראל ברומניה רוני שבתאי באופן שוטף על מנת לדאוג למצבו של הנער ולוודא כי הוא מקבל יחס טוב מצד הרשויות הרומניות, כפי שכך היה לכל אורך הדרך. אנו מבקשים להדגיש כי על פי החוק הרומני כל אדם שייכנס לרומניה ויציג דרכון רומני בכניסה או ביציאה ממנה, יחשב כמקומי וינהגו בו על פי הנחיות החוק".

לאחר הסאגה נחת גל בישראל אתמול בשעה 23:00 כשאמו טסה לרומניה כדי לשוב איתו, וצייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו וכתב "הנשר נחת".

בית יתומים משרד החוץ רומנית רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד