כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הזנחה רפואית?

המחבל שמת בישראל קיבל טיפול מתקדם ביותר

המחבל נאסר אבו חמיד שמת בשבוע שעבר בבית החולים אסף הרופא לאחר שסבל ממחלת הסרטן, זכה לטיפולים הכי מתקדמים והכי יקרים שיש. גם בבית הכלא היה נתון לטיפול מצוין

המחבל שמת בישראל קיבל טיפול מתקדם ביותר
נאסר אבו חמיד צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר מת בבית החולים אסף הרופא המחבל נאסר אבו חמיד לאחר שסבל ממחלת הסרטן. הפלסטינים האשימו את ישראל בהזנחה רפואית אך הבוקר (חמישי) מתברר כי עלות הטיפול באבו חמיד עומד על יותר מ-150 אלף שקלים, כך דווח בכאן רשת ב'. 

במשך כשנה טופל האסיר אבו חמיד בבית החולים אסף הרופא, וזכה לא רק לטיפול הכימותרפי המקובל, אלא גם בטיפולי האימונתרפיה שנחשבים לטיפולים הכי מתקדמים שיש והעלות שלהם היא גבוהה מאוד. את הגילויים הללו סיפרה ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת בית החולים שבפעם הראשונה התייחסה לטיפול במחבל. 

ד"ר לב ציון קורח התייחסה גם לטענות הפלסטינים כי אבו חמיד היה נתון להזנחה רפואית במסגרת הטיפול הרפואי בכלא, וטענה כי גם מאחורי הסורגים הטיפול היה מצוין, וכי הרופאים בכלא עמדו בקשר קבוע עם הרופאים המטפלים בבית החולים. 

אבו חמיד נחשב  ל"יד ימינו של ברגותי" ובתקופת האינתיפאדה השנייה ביצע מספר פיגועים. בדצמבר 2002 נגזרו עליו שבעה מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר נוספות בגין פעולות טרור. כמה שעות לפני מותו, הגיעה אמו לבקרו בבית החולים אסף הרופא.

מזכ"ל הוועד הפועל באש"ף, חוסיין א-שיח', דורש מישראל למסור את גופתו של אבו חמיד. בריאיון לאל ג'זירה אמר כי על ישראל להחזיר את גופת המחבל "מסיבות הומניטריות, לאומיות ופוליטיות". א שייח' חזר על הטענות כי ישראל הזניחה את הטיפול הרפואי בו. 

בשבוע שעבר החליט שר הביטחון בני גנץ  בתום הערכת מצב כי גופתו של אבו חמיד, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא, לא תועבר לפלסטינים ותישאר בידי ישראל. ההחלטה התקבלה בהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים.

נאסר אבו חמיד אסף הרופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד