י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרבי שצונזר בעיתון החסידי

בצל השבעת הממשלה: לייבל'ה מסכם שבוע

והשבוע בלייבל'ה: המוהל של גדולי ישראל שטס לאוקראינה | האדמו"ר שיופיע בבית מלון וצונזר בעיתון החסידי | הרכבת האווירת שהמריאה לחתונת בנו של סגן השר טסלר בלונדון | 1000 המתפקדים שהוגשו לליכוד | וגם: היכן קיבל סמוטריץ את הבשורה על פטירת הרב דרוקמן?

בצל השבעת הממשלה: לייבל'ה מסכם שבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את אירועי החנוכה והגיע ישירות להשבעת הממשלה, תוך שהוא ממלמל לעצמו כי סוף סוף חלוקת התיקים בליכוד הייתה נראית כמו מסיבת חנוכה: כל כמה דקות מישהו אחר מקבל מתנה. 

אבל גולת הכותרת היא ירידת הישראלים לקפריסין והקמת קהילה חרדית במקום בעקבות יוקר המחיה. לייבל'ה תהה עם עצמו מה המדיניות שם עם יחידות דיור וחריגות בניה, ולכמה אפשר לפצל דירה בת שלושה חדרים? והאם במקום יהיו דרייברים מאנ"ש כמו בארץ? לייבל'ה מאמין שיעתיקו את הקונספט גם לשם. 

בהשבעה בכנסת ראה לייבל'ה את יעקב ברדוגו, השופר של נתניהו, יחד עם מוטי בבצ'יק, דקות לאחר שסירב להצעת נתניהו לכהן כשר במדינת ישראל והעדיף להמשיך בערוץ 14 ובגלי ישראל. 

מי שעוד נצפה בכנסת הוא עקיבא וייס הכתב החרדי של כאן 11 שגויס להשבעה וראיין את ח"כ ישראל אייכלר וכך זה נראה מאחורי הקלעים. 

לייבל'ה צפה במשדר בחדשות 12 וראה את מנהל סיעת ש"ס בכנסת הוותיק מכולם צביקה יעקבוזון מתעד במכשירו המוגן את גפני מתראיין. מאחורי הקלעים יעקובזון הסתובב והסתובב עד שמצא את הפוזה מבלי ששם לב שהוא בפריים טיים.

לייבל'ה יודע לספר השבוע כי שר האוצר המיועד שמע על פטירתו מורו ורבו הרב חיים דרוקמן זצ"ל בעת שהשתתף במעמד ההדלקה של חצר הקודש סערט ויז'ניץ אליה הוא משתייך ולא מפספס אף שנה הדלקה. סמוטריץ' עודכן בשיחה ונאלץ לצאת מהאירוע. 

רגע לפני שמונה ליו"ר הכנסת, נצפה ח"כ אמיר אוחנה עם היועץ החרדי יוסי רוזנבוים וישראל גינסברג מגישים למעלה מאלף טפסי התפקדות חדשים של קבוצת "רוזנבוים" בליכוד במצודת זאב.

לייבל'ה הופתע השבוע לראות את יועצו של ח"כ אורי מקלב, יאיר אייפרמן, סועד בפסגת הפלאפל. לייבל'ה סומך על הכשרות המהודרת ומעודד מהתרחבות תופעת כאחד האדם למחוזות הליטאים של דגל התורה.

האסטרטג הבכיר מנחם גשייד נראה בהדלקה בחנוכה אצל גאב"ד מאקאווא בקרית אתא. גשייד, יליד העיר, ישב כחסיד מן המניין ושר מניגוני היום.

לייבל'ה קרא השבוע את עיתון 'יתד נאמן' ומאוד ושמח לראות את המודעה על שבת במלון בטבריה בראשות האדמו"ר ממעז'בוז עם תמונה גדולה ורחבה של הרבי, דבר שלא נראה עד היום בציבור החרדי. אבל כאשר פתח לייבל'ה את הביטאון החסידי 'המבשר', מצא את אותה מודעה בקטן יותר בלי תמונת הרבי. ויהי לפלא.

לייבל'ה עם הצילום מ'יתד' ו'המבשר'. 

לייבל'ה לא יכול היה לוותר על החתונה של לבנו של ח"כ יעקב טסלר שזכה לרכב אווירית גדולה ללונדון לשם הגיעו החברים מויז'ניץ ועוד. 

בחתונה בסטמפורד היל ראה לייבל'ה את מנכ"ל ח"ק אברהם מנלה, שלומי פלס, חיים אשר פרומוביץ, אבי דז'דק, מוישי גרוסברגר ורפי פרלשטיין, לצד עסקני החסידות. 

קודם לחתונה ראה לייבל'ה את יצחק ברטלר, הרשי קעניג, שמוליק שוק, יהודה ברטלר והעסקן הלונדוני שלמה גרין סועדים במסעדה מקומית. 

שמחת חתונה נוספת נערכה השבוע לבתו של מנכ"ל ועורך ערוץ 7 עוזי ברוך. החתונה שנערכה בבנייני האומה, משכה אליה את כל המי ומי, ולייבל'ה התרגש מכמות הציוצים בטוויטר. אז מי אמר שהדתיים לאומיים לא יודעים לצייץ?

חתנו ונכדיו של ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו נצפו בכינוס זאת חנוכה בשול של ברסלב במאה שערים כשהם הוגים בתורה ביום הגדול לזכות הסבא שנכנס בפעם השישית ללשכת ראש הממשלה. 

ביציע האורחים בחצר חסידות גור בירושלים נצפה הח"כ החדש משה סולומון במעמד הדלקת נרות החנוכה לומד בדבקות את דברי התורה של האדמו"ר מגור שקיבל משר השיכון הנכנס יצחק גולדקנופף. 

עוד נצפו במעמד הדלקת נרות בחצר הקודש גור חבר מועצת העיר ירושלים יונתן יוסף ואיש העסקים יוסי רוט שהיו אורחיו האישיים של השר הנכנס יצחק גולדקנופף. 

במסיבת חנוכה משפחתית ראה לייבל'ה תמונה יפה של הגיסים הצדיקים בצלאל קאהן מנהל החדשות של רדיו 'קול חי' יחד עם גיסו יחיאל סבר מ'יתד נאמן' ומו"ל מגזין 'במה'. 

איש העסקים נתי קרויזר השיק השבוע את המיתוג החדש והמרענן של חברת 'נתיב פרו' (נתיב מדיה לשעבר) חברת ההפקות הגדולה במגזר החרדי. לייבל'ה, שעדיין רגיל להגיד 'נתיב מדיה', מקווה להסתדר עם הפרו. בכל מקרה באירוע בחנוכה ראה לייבל'ה את רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ ואישי ציבור נוספים שבאו לברך. 

באירוע נצפו בין היתר נתי קרויזר מייסד ובעלי החברה, דודי מרדר המנכ"ל, יענקי מייזליש והאסטרטג איתן דובקין שעומד מאחורי מהלך המיתוג. 

בשולי אירוע אינטימי שנערך השבוע בבית זית מסכמים את האירוע, המפיק פנחס לבקוביץ, מנחה הערב אבי מימרן, ודוד פדידה המנהל המוסיקלי של האומן והיוצר שולי רנד.

לייבל'ה ראה השבוע את תוצאות הביניים של הפרויקט הכי חזק שייצא בזמן האחרון במוזיקה - מחרוזת ריבוי של אמן הוואקל יענקי היל. בפעם הראשונה הציבור מחליט לבד על הפרויקט הבא. מטעם משרד ההפקות של נטע לוין מוסרים תודה ענקית לאלפי המשתתפים.

בשעת לילה מאוחרת לייבל'ה בא לשבור את הרעבון בחדר הוי אי פי במפגש האש בירושלים ופגש שם את מקהלת מלכות בהרכב מלא לקראת אירוע היסטורי שיערך בחודש הקרוב... לייבל'ה לא יכול לחשוף לכם את ההרכב המוסיקאלי, אבל מבטיח לעדכן אותכם פה ראשונים.

מסיבת הוקרה בפיקוד העורף בהשתתפות תת אלוף שלומי בן מוחה, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, פרופ' זרקא וראשי הדסק החרדי אבי לוין ואליהו ארנד. 

בסקוטלנד הקפואה פגש לייבל'ה את יועץ התיירות דודי רובינשטיין במפגש אחד על אחד עם אייל הצפון. ללייבל'ה נודע כי דודי נסע להכין מתחם נופש לאחד מגדולי האדמו"רים לקיץ הקרוב ולייבל'ה מאמין שעוד תשמעו על זה.

ואפרופו קור, הזמר רפאל מלול נראה השבוע מתחמם בסקי לפני מופע חנוכה באלפים השוויצרים. 

המוהל המומחה הרב שלמה גלבר מבני ברק, המוהל של פוסק הדור הגרש ואזנר ושר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, טס במיוחד לאוקראינה למול את בנו של רב העיר טשרנוביץ ושליח חב"ד במערב אוקראינה הרב מענדל גליצנשטיין.

עורך הדין ישראל ענדען כובד השבוע בגלילה לאחר שנטל שכר כנגד כולם והביא את ה'תיקון' לכבוד זאת חנוכה בשיעור הדף היומי של קהילת רחם בבית הכנסת ויז'ניץ במרכז בני ברק. הפרקליט שהביא את כל סוגי המעושנים מ'הערינג'ס' של הלל אייכנשטיין כיוון שיהיה לשובע ולא לרזון בזכות ר' ישעיה בן ר' משה.  

לייבל'ה לא יכול היה לפספס את סיור טעימות האוכל היהודי. בראשות מפקד מחוז ת"א ניצב עמי אשד וסגל הפיקוד הבכיר הם זכו להדלקת נר חמישי ופרסומא ניסא ב'גורמה בשוק' של השף חיים בלוך הנודע שאירח את כל הצמרת לצד הדלקת נרות עם הרב צבי לאו.

לייבל'ה הגיע להדלקה של האדמו"ר מטעפליק בזאת חנוכה במזג האויר הסוער והתפלא לראות שם את האדמו"ר בדביקות שקטה וחרישית עם מוחין גבוהים שנותרים חתומים בחותמו של כהן גדול, ובכל זאת יורד לצאן מרעיתו לפתוח כל צינורות השפע ברוחניות וגשמיות.

את יוסל'ה גוטפרב הכוכב של זכרון משה ראה לייבל'ה השבוע קורא את עיתון 'המבשר' בגודל מלא ללא סולם. 

הרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים נצפה בשיעור בבית הכנסת חברה ש"ס קאזינצי בבודפשט שבהונגריה. 

במוסדות 'בית לפליטות' בירושלים השיקו בחנוכה את הארגונים שהוקמו למשפחות חד הוריות 'ביחד' ו'בשבילך', מדובר בארגונים שטרם הוקמו במגזר החרדי, ולייבל'ה ראה במסיבה המפוארת בחנוכה את העסקן מענדי צימעט שמנהל את כל המערך הלוגיסטי בהצלחה גדולה יוצק את השמן למעמד ההדלקה. 

בגאורגיה, ראה לייבל'ה את האדמו"ר מויז'ניץ מגיע לקביעת מזוזה ולמנוחה במלון ספוטניק הכשר למהדרין בבאטומי גאורגיה, הרבי הגיע לקבוע מזוזה בהזמנתם של בעלי חברת 'כושר טורס' רבי רפאל קרן והרב ישראל וייס.

את הרב יוסף ניאזוף אחראי פרויקט חונכים ברשת 'בני יוסף' ראה לייבל'ה השבוע בהרצאה מרתקת בקרב בני נוער ירושלים שעסקה בהעצמה ובכלים לחיים.

במסגרת הועידה השנתית של קהילת האונליין ׳חסד בישראל׳ העניק מייסד הקהילה חיים קליגר תעודת הוקרה והערכה למנהל המחלקה החרדית בכללית אברהם קונסקי על שיתוף הפעולה והירתמות של ארגון הבריאות הגדול בישראל עם קהילת 'חסד בישראל' תוך מעורבות רבה ושיתוף יידע. בנאומו ברך קונסקי את שר הבריאות הנכנס אריה דרעי בשם הנהלת כללית והעובדים לרגל כניסתו לתפקיד.

לפינת מזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת אירוסי הנכדה בשעה טובה, בת לבנו איש הפרסום והאסטרטג מנחם אייכלר.

ברכת מזל טוב לר' מנדי שוימר משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, מגדולי מכניסי האורחים ואנשי החסד, חתן הנגיד הרבני ר' משה שמואל זופניק לרגל שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב בקרית יואל מונרו. לייבל'ה שולח טיסה נעימה לכל החברים מהארץ שהמריאו לניו יורק.

ברכת מזל טוב ליו"ר 'הצלה' אושי שלומוביץ והאח הרפואי של גדולי ישראל לרגל היותו סבא בפעם הראשונה עם הולדת הנכדה בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן הנודע ר' ארל'ה סמט שלא נס קולו מאז שלייבל'ה זוכר את עצמו בישיבה. סמט ריגש את הבאים בחתונה הגדולה. 

ברכת מזל טוב לחתן יאיר כהן, בנו של הרב שלום חיים כהן, מנהל ישיבת עטרת יצחק בטבריה לרגל שמחת נישואיו. יאיר קצת התאכזב כשמורו ורבו הגרב"מ אזרחי התבשר על פטירת רעייתו הרבנית ע"ה בדרך לסידור קידושין בחופתו ונאלץ לשוב על עקבותיו. לבסוף ראה לייבל'ה דווקא את רב הסלבס מרדכי חסידים עם תמונה ללא עריכה מקצועית. 

ברכת מזל הרב לעו"ד נתן רוזנבלט לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן הבעלזאי ברמה ד' בבית שמש יודל בראון, לרגל שמחת בר המצווה לבנו השבוע, בשמחה ראה לייבל'ה את אפרים וובר נציג בעלזא במועצת העיר אשדוד וישעיה וויסמן נציג בעלזא במועצת העיר בית שמש.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד