כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למעלה מ-30 תקיפות

למרות המתיחות עם רוסיה: מספר התקיפות בסוריה בעלייה

מספר התקיפות הגבוה בסוריה מתרחש למרות התמיכה הישראלית באוקראינה והחשש שרוסיה תחסום את חופש הפעולה של ישראל בסוריה. בקרוב יצויינו 10 שנים לתקיפות הישראליות בסוריה

למרות המתיחות עם רוסיה: מספר התקיפות בסוריה בעלייה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

השנה האחרונה הייתה מלאה בשינויים אסטרטגיים בעולם ובראשם הפלישה הרוסית לאוקראינה שהחלה לפני כעשרה חודשים, בחודש פברואר.

ישראל תמכה באופן מלא באוקראינה אך הקפידה לשמור על כבודה של רוסיה. תחילה היה חשש שלתמיכה הישראלית באוקראינה תהיה השלכה על חופש הפעולה של מטוסי חיל האוויר בשמי סוריה אך החששות התפוגגו, וההיפך הוא הנכון.

על פי דיווח של הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש, מספר התקיפות של מטוסי חיל האוויר בסוריה בשנת 2022 הגיע לשיא חדש. מספר התקיפות המדויק לא הותר לפרסום, אך ניתן לומר שמדובר ביותר מ-30 תקיפות במהלך השנה האחרונה.

בקרוב יצוין 10 שנים לתקיפות הישראליות בסוריה, מה שמכונה "המערכה שבין המערכות" (המב"ם). השבוע התייחס הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לתוצאות התקיפות בסוריה ואמר כי, החזון האיראני להתבסס בסוריה נכשל. "התוכנית של סולימאני נכשלה, היא עוד לא נעלמה, יש לנו עוד עבודה לעשות, אבל אין שאלה, התוכנית של סולימאני נכשלה", אמר הרמטכ"ל.

במהלך השנים שמרה ישראל על עמימות ביחס לתקיפות בסוריה ולא נטלה עליהן אחריות, למעט תקיפה אחת בגבול סוריה-עיראק עליה נטל לאחרונה הרמטכ"ל כוכבי אחריות. בשורה התחתונה, לדברי גורמים במערכת הביטחון רוסיה לא פגעה כלל בחופש הפעולה של ישראל והיא לא מנעה מעולם אף תקיפה של ישראל בסוריה. 

תקיפה בסוריה חיל האויר אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד