כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא אוכל לעשות שקר בנפשי"

"חקיקה פסולה": יעל גרמן מתפטרת מתפקידה כשגרירה בצרפת

שגרית ישראל בצרפת שמונתה ע"י לפיד מתפטרת מתפקידה. "מדיניות הממשלה שונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו", כתבה גרמן במכתב לנתניהו

"חקיקה פסולה": יעל גרמן מתפטרת מתפקידה כשגרירה בצרפת
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן הודיע היום (חמישי) לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו כי היא מתפטרת מתפקידה. במכתב ששלחה לנתניהו כתבה: "לצערי, הממשלה שהקמת ואתה עומד בראשה, כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניות באות לידי ביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה פסולה בעיני שבכוונתה להעביר".

גרמן הוסיפה: "כל אלה מעמידים לדעתי, בסכנה את אופייה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שהם באים לידי ביטוי במגילת העצמאות, עליה חונכנו וגדלנו". "אי לכך", אומרת גרמן, "מדיניותך, הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי, ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית".

לסיום כותבת גרמן: בנסיבות אלה, לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים את תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת".

נזכיר כי, גרמן כיהנה בעבר כשרה מטעם יש עתיד, ובשנה האחרונה מונתה, כמינוי אישי, על ידי לפיד לשגרירה בצרפת. לפי גורמים מדיניים, גרמן הביעה בפני לפיד את רצונה לעזוב את התפקיד, אך הוא ביקש ממנה להמתין עד אחרי שהממשלה תתחלף.

בעבר דווח כי המועמד הבולט להחליף את גרמן בתפקידה, אם אכן תתפטר, הוא מקורבו של נתניהו יוסי שלי, ששימש כשגריר ישראל בברזיל וכראש קמפיין השטח של מפלגת הליכוד, בבחירות האחרונות, אך כעת עם מינויו למנכ״ל ראש הממשלה המרוץ לתפקיד נפתח מחדש.

 

יעל גרמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד