א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתיחות גבוהה

ארה"ב מוכרת מערכות נגד טנקים לטאיוואן

על רקע המתיחות עם סין, ארה"ב מוכרת מערכות נגד טנקים לטאיוואן, בשווי 180 מיליון דולר. הפנטגון: "המערכות משרתות את האינטרסים הלאומיים, הכלכליים והביטחוניים של ארה"ב"

ארה"ב מוכרת מערכות נגד טנקים לטאיוואן
חיילים סינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארה"ב מוכרת מערכות נגד טנקים לטאיוואן, וזאת על רקע המתיחות עם סין, המערכות, בשווי 180 מיליון דולר, "משרתות את האינטרסים הלאומיים, הכלכליים והביטחוניים של ארה"ב", נמסר מהפנטגון. המכירה מגיעה לאחר שסין ביצעה את אחת ההפרות הגדולות ביותר שלה במרחב האווירי של טאיוואן עד כה.

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה מכירה של מערכות נ"ט משוגרות לטנקים לטאיוואן בשווי של 180 מיליון דולר, כאשר המתיחות בין שתי המדינות השכנות ממשיכה לעלות.

הפנטגון מסר כי האישור למכירה הגיע אתמול (רביעי) וכולל גם מערכות נוספות נגד טנקים, תחמושת וחבילות תמיכה לוגיסטיות נוספות. משרד ההגנה מסר כי המכירה נועדה לשרת "אינטרסים לאומיים, כלכליים וביטחוניים של ארה"ב על ידי תמיכה במאמצים המתמשכים למודרניזציה של הכוחות המזוינים שלו ולשמור על יכולת הגנה".

מערכת הנ"ט החדשה מסוגלת לפזר מוקשים נגד טנקים וגם לפזר מוקשים נגד טנקים מרכב או ממסוק. סין טוענת שטאיוואן חלק משטחה ומזהירה כי תמיכת ארה"ב בטאיוואן תערער את היציבות באזור.

לאחר שהכריזה על המכירה, ארה"ב הדגישה כי היא תשפר את יכולתה של טאיוואן לעמוד באיומים נוכחיים ועתידיים, אך היא לא "תשנה את האיזון הצבאי הבסיסי באזור".

המכירה מגיעה מספר ימים לאחר שסין ביצעה את אחת ההפרות הגדולות שלה במרחב האווירי הנשלט על טאיוואן. סין שלחה 71 מטוסי קרב, כדי לבצע תרגילים צבאיים סביב טאיוואן, כך מסר ביום שני האחרון משרד ההגנה של טאיוואן.

סין טייוואן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד