כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מי כעמך ישראל

מתנדבים מפלורידה הטיסו תינוקת ישראלית במצב אנוש לניתוח

ארגון 'כנפי חיים' וארגון הצלה מדרום פלורידה חברו יחד ופעלו להטיס תינוקת מישראל שנולדה עם מום נדיר ומסכן חיים לניתוח בבית החולים לילדים ג'ונס הופקינס בסנט פטרסבורג, פלורידה

מתנדבים מפלורידה הטיסו תינוקת ישראלית במצב אנוש לניתוח
מסע הצלת התינוקת צילום: Yeshiva world news

תינוקת בת חודש, שנולדה עם מום נדיר ומסכן חיים שמונע ממנה לנשום בעצמה, נזקקה להעברה מהמרכז הרפואי לילדים שניידר לבית החולים לילדים ג'ונס הופקינס בסנט פטרסבורג, פלורידה, שם המתינו רופאים לטפל בה לאחר שרופאים ישראלים אמרו שהם לא יכולים לטפל בה. הם הזהירו שהתינוקת תמות אם לא תקבל את הטיפול שיכול להציל אותה.

הכספים לתשלום הוצאות הטיסה הגיעו מעמותת "כנפי חיים", שמשתמשת במיילים שנתרמו מכרטיסי האשראי של אנשים כדי לשלם עבור הוצאות נסיעה רפואיות למשפחות נזקקות. בראש המשימה היו ד"ר סת' קורץ ממונסי, ד"ר שלמה גנסלר ודוד סופר מ'כנפי חיים'.

מתנדבי איחוד הצלה בארץ ביצעו את ההעברה לשדה התעופה בן גוריון, ואז רופאים מתנדבים אמריקאים וחובשים שהיו בטיסה, טיפלו בתינוקת בטיסה הארוכה מתל אביב לנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי.

לאחר שנחתו בפלורידה, מתנדבי הצלה דרום פלורידה השתלטו עליה, כשצוות של חובשים לקח את התינוקת החולה למסע בן 5 שעות מנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי לבית החולים בסנט פטרסבורג.

בבית החולים צוות רופאים בעלי שם עולמי ביצע ניתוח מסובך ופתרו את המום המולד שאיים על חייה. "זאת הייתה משימה מצילת חיים שדרשה שיתוף פעולה חלק בין רבים", אמר לאתר Yeshiva world news אדם שהיה מעורב בהעברה המורכבת, "כל המשימה חסרת התקדים הזו התנהלה ללא תקלות ובעזרת השם התינוקת הזאת לא רק תחיה, אלא תחיה חיים ארוכים, בריאים ונורמליים".

"אנו אסירי תודה לכל מי שהיה מעורב במבצע הזה, במיוחד אל על שאירחו אותנו בכל שלב של המבצע", הוסיף.

נא להתפלל לרפואת התינוקת נועה בת אדווה.

ארה''ב תינוקת הטסה רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד